שאל את הרב

פגם הברית

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 15/03/19 14:01 ח באדר ב'

שאלה

שלום הרב אני בן 32 חי עם בת זוג לא יהודייה ויש לי 3 ילדים כרגע היא בתהליך גיור כהלכה כיום אנחנו מתחזקים בתורה בשמירת שבת אני חרדי לשעבר לא באתי ממשפחה דתית אבל ההיתי בישיבה וחזרתי בשאלה אבל המשכתי להיות מסורתי נפלתי קמתי ושוב נפלתי ושוב קמתי כיום אני שוב מנסה להתחזק מה ששובר אותי הוא פגם הברית אני משתדל שלא לקיים יחסי אישות עם הבת זוג שלי שהיא לא יהודייה עד שתתגייר אבל בינתיים אני חוטא בהוצאת זרע לבטלה כמעט כל יום אני נכשל בזה אני מנסה להחזיק שבוע מצליח ושוב נופל עוד פעם מנסה שבוע ושוב נופל ולפעמים נופל בזה יום אחרי יום אני לא יודע מה לעשות ושאני נופל אני חושב לעצמי אולי השם לא יסלח לי כמו שרשום אחטא ואשוב וחוטא ושב אין מספיקין בידיו את התשובה ואני מאוד מפחד שאני נכשל אני מפסיק לברך על דברים אני לא מתפלל אני לא מניח תפילין אני פשוט מתרחק אני נגעל מעצמי איך אוכל לבוא ככה מלוכלך לפני מלך מלכי המלכים איך?? אני פשוט לא יודע מה לעשות הרב אני אוהב את השם מאודדד אבל אני מרגיש שהיצר נלחם איתי יום יום ואני מרגיש שאני ממש נלחם איתו מלחמה קשה לפעמים הוא מפסיד לפעמים הוא מנצח אבל שהוא מנצח אותי אני נופל ואומר וכי שמרתי את הברית עם השם שאני מעז בכלל להתפלל ולדבר איתו?! אני לא יוד עם יש תיקון בכלל אחרי שפוגמים כל כך הרבה בברית הזוהר הקדוש אומר שאין תשובה על עוון זה אם הרב היה יודע איזה מלחמה יום יומית אני עם היצר אני פשוט בוכה לשם שהיצר יעזוב בוכה ובכל זאת נכשל מה לעשות הרב? האם השם יסלח לי ומה לעשות כדי שיסלח לי? איך לתקן את העוון החמור הזה לא על ידי איסורים? איך להתגבר על היצר? בבקשה הרב תעזור לי! תודה

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

איסור ביאה על גויה יש בו מלקות מדין תורה, לעומת זאת הוצאת ש"ז לבטלה אמנם עונשה גדול אבל אין בה לאו שלא תתחתן בם. כמו כן בהוצאת ש"ז לפי הנכתב זה לא בגלל שאתה מעורר את עצמך אלא יש בזה פן מסויים של אונס ולכן ברור שראוי למעט באישות עם מי שעדיין איננה יהודיה.

לעניין שמירת הברית כדאי לעיין בספר של הרב יהושע שפירא שליט"א (כמדומני ששמו אשיב ממצולות) שהוא מרחיב ומסדר את התפיסה לעניין המעשה הזה.

לפי התאור שלך במכתב, הבית שלכם שומר תו"מ ועל כן ברור לי שזוגתך ג"כ שומעת דברי תורה פרשת שבוע וקיום מצוות ואם הדברים נכונים והיא מקיימת את המצוות, רוב הסיכויים שההליך יהיה קצר, אפשר גם בשלב מסויים לבקש קיצור הליך (על פי מכתב של המורה בקורס) כך שתוכלו לחיות חיים שלמים בזמן הקרוב.

שבת שלום

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות