שאל את הרב

עשיתי הונאה ( סקאם ) על משתמש במשחק שביבזבזו עליו כסף

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 16/12/19 13:21 יח בכסלו התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב , שמי אור אני חילוני בן 14 , אני הייתי עושה סקאמים על אנשים ועובד עליהם שאני יתן להם משתמש והם נתנו לי ואני לא מילאתי את חלקי , האנשים שעשיתי עליהם את זה היו גויים , לא ידעתי מה זה גזל הונאה עד שהתחלתי לקרוא בגוגל מה זה וההשלכות , והתחלתי לבכות פעמיים לאלוהים שיסלח לי על זה ואני לא עושה את זה יותר , אני מנסה למצוא את אותם האנשים אבל אני לא מוצא אותם , אני כולה בן 14 ואני לא רוצה לחזור בגלגול אני באמת לא ידעתי שמה שעשיתי זה גזל ואני מצטער על זה מאוד מאוד , זה היה החלפות כאילו הם רצו להחליף משתמש אבל אני לא נתתי להם את שלי , גזלתי עשרות פעמיים , ואני כותב מכתב זה עם דמעות כיוון שאני לא רוצה לחזור בגלגול בבקשה כבוד הרב!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה,

ראשית, צר לי על מה שעשית, ואני שמח לשמוע שהחלטת לחזור בתשובה. יש להדגיש שאיסור גזל שייך גם בגויים.

לא הבנתי מה בדיוק עשית אבל כעיקרון לכתחילה חובה עליך לעשות כל מאמץ לחפש את הנגזלים ולהשיב להם את הגזילה.

אם אינך מצליח למצוא את כולם הרי שלכאורה חל לגביך הכלל שנפסק בשולחן ערוך בטור חושן משפט סימן שס"ו סע' ב': הרועים והגבאים והמוכסים תשובתן קשה מפני שגזלו את הרבים ואינם יודעים למי יחזרו לפיכך יעשו בו צרכי רבים כגון בורות שיחין ומערות.

בנוסף, עליך להתנצל בפני אלו שכן מצאת, להתוודות לפני ה' על החטא, להתחרט עליו, ולקבל עליך להישמר מכאן ולהבא בנושא ממון הזולת, הן יהודי והן גוי. רצוי גם שתלך לשיעור תורה במקום מגוריך ותתחיל להקרב לה' גם בשאר המצוות, וכן תעסוק בחסד ובצרכי רבים (למשל- תתנדב באיזה מקום שעושה חסד), כאמור לעיל.

מאחל לך שה' יקבל את השתדלותך ויתן בלב כל הנפגעים למחול לך בלב שלם

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות