שאל את הרב

מחפשת קטע שיעביר לחניכות מסר של התפתחות והעצמה בכל שלב ושלב

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/08/19 21:17 כח באב התשעט

שאלה

שלום!

קוראים לי נעם, ובע"ה בשנה הבאה (מתחילה כבר במוצ"ש הקרוב) אני הולכת לעשות שירות לאומי כמדריכה באולפנא.

לקראת תחילה שנה חשבתי על מסר שהייתי רוצה לפתוח איתו עם חניכות שלי. מה שאני בס"ד רוצה לומר זה - שבכל רגע ובכל סיטואציה שבה אנחנו נמצאים יש לנו הזדמנות ללמוד להתקדם ולקבל הרבה טוב ולכן צריך להשתדל למצות את ה"עכשיו" ולהתרכז בו.

אני מחפשת קטע או לימוד קטן שמדבר על העניין הזה. חשוב לי שהמקור יהיה תורני, כדי להתחיל את השנה דווקא מתוך קודש.

אני אשמח מאוד לעזרתכם. תודה רבה על ההזדמנות לשאול ולהתייעץ! תבורכו.

תשובה

שלום נעם!

לפני הכל- שיהיה לך בהצלחה גדולה בדרך החדשה שאת מתחילה! מאחלת לך שתצליחי להיות משמעותית, להביא את עצמך וגלות את הכוחות שלך ושל החניכות שלך בשנה הקרובה.

מביאה כאן קטע של הרב קוק שמדבר על זה שבכל דבר שאנחנו ועושים, צריך לעשות את הכי טוב שלנו ולמצוא את הקב"ה שם - כי שם נמצאת עבודת ה' שלנו באותו הזמן. ולכתחילה אם אנחנו נמצאים או מתעסקים במקום מסוים, זה אומר שזה מה שאנחנו צריכים לעשות ושם נמצאת ההזדמנות שלנו.

"בכל דרכיך דעהו", צריך לבקש את הקב"ה בתוך הדרכים שהוא מתנהג בהם:

כשהוא עוסק בתפלה, אז יבקש את הקב"ה בהבנת ענייני תפילתו וכונה רצויה באמונת הלב באותם העניינים של תפילתו, ולא יבקש את הידיעה בשעה ההיא בעניינים אחרים, כי כיון שהוא עוסק בעבודה זו, הקב"ה כביכול שורה מצדו בזו העבודה דווקא, ובה ימצאנה ולא במקום אחר.

וכשהוא עוסק בתורה, יידע שימצא את הקב"ה בהיותו מעמיק ומעיין להבין דבר על בוריו ולזכור ולשנן היטיב, ובה הוא יודע אותו ית' בתורתו ולא באופן אחר, כי בשעה זו הוא מתגלה בעבודה זו.

וכן בהיותו עסוק בגמ"ח להיטיב לחברו, אז יבקש את הקב"ה רק בהעמקת עצה איך להיטיב לו טובה גדולה הגונה וקיימת.

וכן בכל הדברים שעושה, הרי באמת אין דבר בעולם שאינו לכבודו ית', על-כן כל מה שעושה יהיה הכל דברי מצוותו ורצונו, ויבקש בהם את שמו ית', כשישתדל בכל שכלו וכוחותיו לעשות את מה שהוא עושה בתכלית השלמות בכל צדדי השלמות, ונמצא שהוא יודע את השם יתברך בכל הדרכים.

והב' (של "בכל הדרכים") הוא ב' ה"בתוך", שבעצמותם של הדרכים הוא יודע את הקב"ה.

על-כן הוא (ברכות סג א): "פרשה קטנה", שאין הציווי בה גדלות והרחבה של חכמות ומחשבות, אדרבא צמצום בדבר זה שהוא עסוק לבדו; ומכל מקום, "כל גופי תורה תלויים בה", כי בזה יעשה הכל כשורה, ומזה ימצא כבודו של הקב"ה בתכלית. ורמזו חז"ל בדבריהם (שבת י א): "זמן תפילה לחוד וזמן תורה לחוד", והבן.

הוספה מכתב יד קדשו: כשאדם פועל איזה דבר של שלימות, בין במחשבה בין במעשה, צריך לשמוח בחלקו ולא ירדוף אז אחר דבר אחר, כי כל העולם כולו מתקפל לפניו אז דוקוא בפרט זה" (מוסר אביך פרק ב').

בהצלחה גדולה!!

נעמה

כתבות נוספות