שאל את הרב

מה עדיף? סמארטפון או פלאפון מקשים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/07/19 21:41 יג בתמוז התשעט

שאלה

שלום וברכה.

אני כרגע נמצאת במאבק פנימי ובעבודת המידות בעניין השליטה בשימוש שלי בסמארטפון. חשבתי לעבור לפלאפון מקשים, אך אני לא בטוחה שזה הדבר הנכון. אני סבורה שבעתיד יהיה לי פלאפון חכם, האם כדאי לי כרגע לעבור לפלאפון מקשים ובעתיד לפלאפון חכם, או להישאר מעכשיו עם פלאפון חכם ולעשות עבודת המידות כדי שבעתיד אדע לשלוט בשימוש שלי בפלאפון? כלומר, נשמע שכדאי לי לעבור למקשים, אך איך אד֫ע לשלוט בעצמי אם לא אעשה עבודה פנימית והשתדלות בעניין? הרי השליטה לא תבוא מעצמה בעתיד. האם זו לא מעין "בריחה" מהתמודדות לעבור לפלאפון מקשים?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואלת היקרה שלום רב

בשאלה שלך בעצם הצגת שני יעדים שונים.

יעד אחד הוא - להנצל מהחסרונות של פלאפון חכם. לא הזכרת את החסרונות, אבל אני מניח שהחסרון המרכזי הוא בזבוז זמן אז בעצם היעד הוא - לנצל יותר טוב את הזמן שלך.

יעד שני הוא - לדעת להתמודד עם פיתויים.

אם אני מבין נכון את שואלת באיזה יעד להשקיע - האם ביעד של התמודדות עם פיתויים - ללמוד לשלוט בשימוש בפלאפון, או להשקיע ביעד של ניצול הזמן.

אני חושב שהתשובה לשאלה שלך היא פשוטה - היעד של ניצול הזמן הוא הרבה יותר חשוב. התורה מצווה אותנו לנצל את הזמן. אין ציווי בתורה 'ללמוד להתמודד עם פיתויים'. אין איסור בתורה על 'בריחה מהתמודדות'. אדרבה, לעיתים התורה עצמה מצווה אותנו לברוח מהתמודדות.

במילים אחרות - המטרה המרכזית בעבודת ה' צריכה להיות 'כאן ועכשיו'. אם עכשיו אני מצליח לחיות חיים יותר ראויים, יותר בריאים, יותר טובים - זה הדבר הנפלא ביותר שיכול להיות.

חשוב גם להזכיר שזה לא בטוח ש'השליטה לא תבוא מעצמה'. אדרבה, כאשר האדם בונה את עצמו בצורה נכונה, הרי שממילא יהיה לו יותר קל לשלוט בעצמו בעתיד מבלי 'אימונים' כאלו ואחרים

ברכה והצלחה

טוביה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות