שאל את הרב

נשיקה בין אחים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/08/19 06:02 יח באב התשעט

שאלה

שלום, רציתי להתייעץ בקשר למקרה שקצת זיעזע אותי בין 2 הילדים שלי בת 7 ובן 5. תפסתי אותם בלילה כאשר הבת שוכבת על הבן ומנשקת אותו בפיו. מאוד כעסתי, הוצאתי אותה מהחדר והסברתי לה כמה חמור מה שעשתה (בעיקר היא כי הוא קטן ממנה והיא הרבה יותר מפולפלת ממנו) הסברתי לה על צניעות ועל גבולות בעיקר בין אחים (דבר שהיא כבר יודעת משיחות קודמות) ואמרתי לה שאני מאוכזבת ממש . גם עם הבן עשיתי שיחה בנפרד והסברתי לו כמה אני כועסת ושאסור מגע כזה בין אחים ובכלל שהם עוד ילדים קטנים.

חייבת לומר שאני עדיין מעורערת מהמקרה, הם סך הכול ילדים טובים וממושמעים, אחים קרובים... פשוט התמלאתי דאגה ופחד. אני לא יודעת אם זה נכון איך שהגבתי והאם בכלל נכון לעשות מזה סיפור, כי מצד שני טבעי שיש סקרנות מינית בגיל הזה.. ועדיין צריך גבולות ולדעת מה מותר ומה אסור. אשמח לייעוץ כיצד עלי לנהוג איתם כעת או שאולי להגיב אחרת ממה שהגבתי.... תודה רבה מראש!

תשובה

שלום וברכה

לשאלה זו היבטים רבים, וחלקם כלל אינו קשור בידיעות שיש לרבנים, אלא בתחומים אחרים, ולכן מה שאני כותב הוא חלקי בלבד:

צריך להיזהר מלעשות ״סיפור״ גדול מכך. מדובר בילדים קטנים. כעס גם לא עוזר במצבים כאלה. לפעמים להפך. טוב שאת רוצה למנוע בעדם מלעשות זאת, אבל השיחה על כך צריכה להיות חלק ממשהו נעים וטוב בין הורים לילדים, ולא של כעס.

הם אחים קרובים. כלל לא ברור שיש לכך קשר למיניות, אלא יותר לסקרנות, לאהבה בין אחים.

נכון יותר להפנות את תשומת לב האחות הגדולה לכך שבין אחרים פשוט לא עושים ככה, ובמקביל לשבח אותה עד כמה היא ילדה טובה ועד כמה את שמחה שהם אחים קרובים, ועל ידי כך להכניס את כל הסיפור הזה לפרופורציה נכונה – לא להתעלם ממנו, אך גם לא לעשות מזה דרמה גדולה עם משמעויות רחוקות.

האם נראה לך ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות