שאל את הרב

נפילות בלתי פוסקות, לא רואה תקווה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 14/11/18 20:19 ו בכסלו התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני לא אאריך הרבה כי אין לי כבר כוחות.

אני ב''ה בעלת תשובה ואני כבר שנה וקצת בתשובה.

תמיד היו לי נפילות בעבודת השם כי זה טבעי וזה לכולם, אבל בחודש וחצי האחרון

יש לי נפילות שלא היו לי מתחילת התשובה, אין לי כוח לכלום,

אני נופלת לאינטרנט ולרשתות חברתיות, אני נפולת בעבודת השם, התפילות יוצאות לי רע (ואני בדרך כלל כן מכוונת), אין לי חשק לכלום, אני נופלת בכל המידות, כלום לא הולך, אני מנסה לחזק את עצמי ולקום ולא להתייאש וזה פשוט לא עובד, אני נופלת ועוד לא הפסקתי לקום אני שוב נופלת. אני פשוט כישלון, אין לי כוח לזה, אני כבר הפסקתי להאמין שהשם עוד אוהב אותי אחרי כל מה שאני עושה, אני מרגישה שפשוט לא בא לו שאני יעבוד אותו יותר כי אני רק עושה רע, נמאס לי כבר לבכות ולנסות ושכלום לא עובד, אני מרגישה שאני לא אצא מזה בחיים ואני רושמת את זה עם בכי ומלא דמעות.

אני באמת כבר לא יודעת מה לעשות כי ניסיתי ועשיתי הכל, אני לא יודעת אם השם יסלח לי ואני מתביישת אפילו לדבר איתו או להתפלל אליו אחריי כל מה שאני עושה.

אין לי פשוט תקווה הרב ואתה התקווה האחרונה שלי...

בבקשה תעזור לי...

תשובה

שלום וברכה, סליחה על העיכוב בתשובה

ראשית, ככל הנראה ה' כן אוהב אותך, וכנראה מאוד אוהב אותך. אין דבר העומד בפני התשובה וכבר נאמר "שבע יפול צדיק וקם".

עליך להבהיר לעצמך היטב- תורה לא ניתנה למלאכי השרת. ה' אוהב את המאמצים שלנו להתגבר על היצר הרע וכל התגברות בכל פעם ופעם היא ניצחון גדול.

אין פירוש הדבר חלילה להיכנע ליצר הרע. יש להילחם בו ולהתגבר בכל הכח לעשות רצון ה'. אבל- לזכור שאנחנו בני אדם ואף אחד לא מושלם, ושה' לא דורש מאיתנו להיות מושלמים, אלא להשתדל בכל כוחנו.

אני יכול להניח שה' רואה כמה את מצטערת ורוצה לעבוד אותו ואפילו בוכה- זה עושה לדלות הבנתי רעש עצום בשמיים. אשרי העם שאלו בנותיו, שלא על בגדים ומותגים היא בוכה, אלא על רצון להתקדם בעבודת ה'. יש לך סנגוריא גדולה מזו?

ולגופו של עניין- כשאדם מתחיל מצווה חדשה, וכל שכן חזרה כללית בתשובה, יש לו התלהבות, וההתלהבות גורמת לו להגיע למאמצים ודקדוק רב יותר. כשעובר זמן השיגרה שוחקת. זה טבעי וקורה לכולם. אמנם אהרן הכהן היה מדליק את הנרות במשכן יום יום, וכל פעם באותה זהירות וזריזות. אבל לא כולנו אהרון הכהן, אם כי זו השאיפה. מה שאני בעצם אומר זה- אל תכעסי על עצמך ואל תיפול רוחך, את עוברת תהליך טבעי שכולם עוברים.

לא להתייאש. אם נפלת- מיד לקום ולפתוח דף חדש. להתפלל בכוונה לה'. ה' מתאווה לתפילתם של צדיקים.

והזמנה קטנה, אם יורשה לי. לפני שנה פתחתי קבוצת בית מדרש בפייסבוק. אני לא בעד פייסבוק, וודאי שלא לבני נוער, כי אפשר להגיע להרבה מקומות של לשון הרע/חוסר צניעות/ליצנות/דעות אנטי דתיות וכו'. אבל- אם כבר יש חשק להיות שם, אז להיות לפחות במקום שעוסקים בו בתורה וחיזוק ליראת שמיים, את מוזמנת גם לקבוצה שלי, 'חי"ש- בית מדרש חרדי ישראלי', וכמו כן יש עוד קבוצות שתכליתן לימוד תורה וזיכוי הרבים.

כתבות נוספות