שאל את הרב

נפילה בעבודת ה'

חדשות כיפה רבני כושרות 12/05/20 11:08 יח באייר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב אני מתחזק כ 10 חודשים ובזמן האחרון הרגשתי דבקות בשם ועלייה מבחינה רוחנית כל הזמן רציתי ללמוד תורה ופתאום אני מרגיש שאני מתחיל ליפול מבחינה רוחנית ולא מצליח ללמוד ואני רוצה ללמוד אבל קשה לי פתאום מה אני יכול לעשות כדי סוג של להצית מחדש את ההתלהבות שהיתה לי בלימוד תורה קשה לי שאני לא מצליח לחזור לעצמי.

והאם זה נכון שכשאדם נופל זה על מנת לעלות מישהו אחר מבחינה רוחנית.

בתודה מראש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

נפילה היא חלק מכל תהליך

תינוק שלא מתחיל ללכת אף פעם לא נופל, אבל אם הוא נופל זה אומר שהוא מתקדם

מה שחשוב הוא לא להתייאש מהנפילה, ולא להתעסק בה כדבר נוכח ומשמעותי

לעשות חשבון נפש מהו גורם הנפילה, מה בדיוק קשה לך, להתקדם ולתקן

הנפילה נגרמת משתי סיבות מרכזיות:

1. התקדמות מהירה מידי, בלי למצות את שלבי האמצע, ובלי להיות בטוח שכל שלב שעברת עד כה נעשה בצורה אמיתית ונכונה. כדי להמנע מכך כדאי להתקדם שלב שלב רק כשבטוחים בו, ובעיקר להעזר ברב או מישהו שעבר את זה ויכול ללוות אותך ולהוות אוזן קשבת ולתת מבט חיצוני.

2. תחושה של מיצוי ללא התקדמות. היית רגיל להתקדם ב200 קמ"ש וכעת ההתקדמות היא ב10 קמ"ש. אבל האמת היא שאי אפשר תמיד להתקדם ב200 קמ"ש, התקדמת בקצב הזה כי היית רחוק, אבל כעת כשנכנסת לכביש עירוני ההתקדמות איטית וזהירה יותר, מתחשבת יותר בגורמים שמסביבך. ובעיקר חשוב לדעת שיותר ממה שההתקדמות נמדדת ב'מרחקים' היא נמדדת בהעמקת השורשים במקום שבו אתה נמצא. העמקה זו דורשת סבלנות ואמונה שאתה נמצא במקום שטוב ואמיתי לך.

בברכת הצלחה רבה

יצחק דביר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות