שאל את הרב

נפילה בחזרה בתשובה

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 17/05/20 15:02 כג באייר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב אני מתחזק כ 10 חודשים ובזמן האחרון הרגשתי דבקות בשם ועלייה מבחינה רוחנית כל הזמן רציתי ללמוד תורה ופתאום אני מרגיש שאני מתחיל ליפול מבחינה רוחנית ולא מצליח ללמוד ואני רוצה ללמוד אבל קשה לי פתאום מה אני יכול לעשות כדי סוג של להצית מחדש את ההתלהבות שהיתה לי בלימוד תורה קשה לי שאני לא מצליח לחזור לעצמי.

והאם זה נכון שכשאדם נופל זה על מנת לעלות מישהו אחר מבחינה רוחנית.

בתודה מראש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואל שלום,

התחושה שאתה מציף מאוד מוכּרת. בתחילת התשובה יש עלייה ו'אש' גדולה, ופתאום נכבים האורות וקשה להתחבר לתורה הקדושה.

העצה הכי חשובה כשמתחילים בחזרה בתשובה היא: ליווי. זה עלול להישמע בנאלי אבל זה קריטי בתהליך התשובה בדור שלנו. יש כל כך הרבה סגנונות, המון ספרים, מאות הרצאות ביוטיוב. אבל אין תחליך לליווי אישי. הכוונה בלתי אמצעית. אם תכתוב לי שאלה נוספת עם איזור המגורים, אנסה לחבר אותך לרב שיוכל ללוות אותך (כמובן שהשאלה לא תתפרסם).

מעבר לכך, אני מציע שתקבע לך לימוד בספר שאתה מתחבר אליו באופן מיוחד. אולי ספר חסידות כמו "צדקת הצדיק", אולי ספר בן זמננו כמו ספרי הרב יובל פרוינד.

לגבי סוף דבריך, כל דבר שקורה לאדם במציאות מיועד להוביל אותו אל מטרת בריאתו. אפילו הנפילות, עלינו לחלץ מהן את הבירור והתיקון שהן טומנות בחובן.

כל הישועות יקירי, בשורות טובות!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות