שאל את הרב

נפילה אחרי התלהבות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 14/05/20 19:53 כ באייר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב אני מתחזק כ 10 חודשים ובזמן האחרון הרגשתי דבקות בשם ועלייה מבחינה רוחנית כל הזמן רציתי ללמוד תורה ופתאום אני מרגיש שאני מתחיל ליפול מבחינה רוחנית ולא מצליח ללמוד ואני רוצה ללמוד אבל קשה לי פתאום מה אני יכול לעשות כדי סוג של להצית מחדש את ההתלהבות שהיתה לי בלימוד תורה קשה לי שאני לא מצליח לחזור לעצמי.

והאם זה נכון שכשאדם נופל זה על מנת לעלות מישהו אחר מבחינה רוחנית.

בתודה מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

כשיש התחזקות בעסק התורה והתפילה, ולאחר מכן תחושת נפילה, אזי זהו סימן אופייני לכך שיש פער בין היכולת לביצוע.

הפער יכול להגרם משני טעמים הפוכים-

א. אתה לא מסוגל עדיין לעמוד בסטנדרט הגבוה שהצבת לעצמך בהתחלה. לכן לאחר ההתלהבות, כבתה האש משום שהיא לא הצליחה להמשיך לבעור מחוסר חומר בעירה ראלי שיחזיק אותה. אינך שם בצורה אמיתית דיו.

הרפואה לכך- התקדמות בקצב כנה יותר, מתאים יותר לריצות ארוכות טווח, בהתחשבות ביכולת שלך.

ב. הנפש שלך מסוגלת להרבה יותר. ולפיכך היא מואסת במדרגה הראשונה שהיתה בה התלהבות, משום שהיא קטנה לעומת היכולת האמיתית שלה.

הרפואה לכך- להמריא לגבהים יותר עליונים, על ידי יצירת מערכת שעות ותכנים דורשים יותר, ועמוקים יותר.

היכן אתה ניצב?

זאת תוכל לברר עם תלמיד חכם המכיר אותך אישית, עם חבר טוב, ועם אביך, כך שתכריע נכון.

ודאי אתה מבחין בכך, שטעות בתחום הזה בשל זיהוי לקוי של הטעם שבגינו אתה חש חולשה, יכול להביא למפלה. וזיהוי נכון, יכול להביא לפריחה.

בהצלחה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות