שאל את הרב

האם נכון לחדש קשר שהיה תלותי בעבר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/09/19 22:06 ד באלול התשעט

שאלה

היי.. אממ רציתי קודם כל להגיד תודה על האתר המדהים הזה:) זה ממש לא מובן מאליו ותודה רבה:)

בנוסף, יש לי שאלה.. אממ אז היה לי קשר עם מדריכה שלי, והיא ממש עזרה לי בתקופות קשות, עזרה לי להאמין בעצמי, להרגיש טוב יותר. לחפש תשובות לשאלות. נתנה לי הרבה. באמת בן אדם מדהים. אבל בשלב כלשהו של הקשר התחלתי להרגיש תלויה בה. הייתי חייבת את היחס שלה. שהיא תראה אותי. שאני אראה שאכפת לה ממני. הרגשתי שאני מתאהבת. רציתי רק להיות לידה. וחשבתי עליה כל הזמן. אני לא בטוחה אם זה תלות או התאהבות.. זאת גם שאלה. אבל הדבר העיקרי הוא שאמרתי לה את זה. והיא החליטה לנתק קשר כי זה המעשה הנכון. כי זה לא היה קשר בריא. לאט לאט הבנתי שהיא צדקה בזה.

עברה כבר יותר מחצי שנה, והשתניתי ממש. הבנתי שהיא צדקה. התבגרתי. ועכשיו אני רוצה שנחזור להיות בקשר.. זה מעשה נכון? היא באמת בן אדם שאני מאוד מעריכה והיא עזרה לי מלא.. השאלה היא אם אנחנו יכולות לחזור להיות בקשר? זה יהיה טוב? זה נכון לעשות את זה?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך יקרה!

להיות במקום שבו את יודעת להסתכל אחורה ולהצביע על מקום מסויים שהיית בו ושלא היה טוב לך, ולדעת שהיום את במקום אחר- זאת הסתכלות בוגרת ומודעת לעצמך, וחושב לי לפתוח ולהגיד שאני מעריכה מאוד את המקום הזה!

את שואלת האם נכון לחזור לקשר עם המדריכה שלך, אבל לפני השאלה של מה נכון או לא חשוב לנסות להבין מה עומד מאחורי השאלה. למה את רוצה לחזור לקשר הזה? האם זה ממקום של לקבל עוד פעם את מה שקיבלת ממנה? של לנסות לתקן את הקשר והפעם לפעול בצורה נכונה? או אולי מסיבה אחרת?

את כותבת שאת לא בטוחה מה היה סוג הקשר ביניכן, אבל האמת שזה גם פחות משנה.. כי ברגע שברור לך שהקשר הזה היה לא בריא ופגע בך- עצם ההבנה היא כבר מה שחשוב.

בשביל ליצור קשר בריא עם הסביבה צריך ליצור קשר שמבוסס על איזון והדדיות- שכל צד מרגיש שהוא נותן לקשר ומקבל ממנו. הקשר שהיה לכן עד עכשיו היה לא מאוזן כמו שהרגשת. השאלה היא- איך האיזון הזה יווצר עכשיו? על מה הקשר שלכן יתבסס עכשיו ככה שהוא יצליח להיות בצורה מאוזנת? נשמע ממך שהרבה מהקשר שהיה לכן היה מבוסס על הנתינה שלה כלפייך- נתינת מקום, יחס ועזרה. מה יהיה שונה הפעם? על מה הוא יכול להתבסס בצורה בריאה יותר? מה את יכולה לתת לקשר הזה ומה את רוצה או מצפה לקבל ממנו?

שאלה נוספת שכדאי לברר היא- נניח שתפני אליה ותרצי לחדש את הקשר והיא לא תרצה- איך תרגישי? מה זה יעשה לך? זה יחזיר אותך אחורה או שהתהליך שעשית מספיק חזק ויציב כדי שתוכלי להמשיך הלאה בלעדיה?

התשובות לשאלות האלה, שמבוססות על השאלה הבסיסית למה את רוצה לחדש את הקשר עם המדריכה- יכולות לכוון אותך לתשובה האם זה המעשה הנכון או לא. המקום שלך כשאת שואלת את השאלה, הכוונה שעומדת מאחוריה היא מה שחשוב.

אני מציעה לך לשבת עם עצמך ולענות על השאלות האלה, או יותר מומלץ- לא לעשות את זה לבד, אלא לשתף דמות בוגרת שאת סומכת עליה ושהייתה איתך בתהליך שלך (אמא, אחות גדולה, מחנכת..) ולנסות לברר איתה את התשובות. הרבה פעמים דווקא כשאנחנו מבררים שאלות כאלה עם מישהו מבחוץ זה עוזר לנו להקשיב לעצמנו יותר ולהבין מה המקום שלנו.

בנוסף- כדאי לחשוב מה הדברים שקיבלת דווקא ממנה, ולנסות לראות איך את מוצאת את הכוחות האלה בעצמך או מקבלת אותם ממקומות נוספים בסביבה שלך- ככה שלא תרגישי שהכל מרוכז רק במדריכה אלא שיש לך מבחר של מקומות שנותנים לך כוח, וזה גם יוריד מהמטען של הקשר שלכן.

בע"ה הבירור הזה יוביל אותך להבין את המקום שלך יותר ולכוון את הדרך שהתחלת למקומות הנכונים והטובים לך.

מוזמנת גם להמשיך ולשתף אותנו בבירור שאת עושה.

בהצלחה גדולה!!

נעמה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות