שאל את הרב

נישואים לגר

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/01/19 11:20 יב בשבט התשעט

שאלה

כבוד הרב שלום

בעלי עבר גיור צבאי לפני 8 שנים.. כשהכרתי אותו הוא עדיין לא התחיל את התהליך אבל זה היה ברור לו שהוא רוצה להיות חלק מהעם היהודי.. עם הזמן התאהבנו בזמן שהוא למד שנה בגיור אזרחי ואז התגייס לצבא ושם המשיך את הגיור ועבר אותו.. בזמן האחרון אני קוראת הרבה על כל נושא הגיור ויש משהו שמטריד אותי.. בבית דין לא ידעו על הקשר שלנו ולפי הבנתי אם היו יודעים זה יכל להיות יותר מסובך ויש מצב אפילו שלא היו מגיירים אותו

פתאום מרגישה ספק בגיור שלו בגלל שלא סיפר בבית דין על הקשר שלנו אולי הגיור שלו בכלל לא תפס יש לציין שהוא החליט לעבור את התהליך הזה בלי שום קשר אליי זה משהו שהוא ידע שיעשה עוד לפני שהקשר שלנו התחיל..

מאד מוטרדת ומבולבלת

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אם הוא שמר לאחר הגיור תורה ומצוות וגם אתם שומרים תורה ומצוות אין לך להיות מבולבלת ולא מוטרדת הכל הוא כדין. אמנם היה צריך לספר לבית הדין על הקשר בינכם אבל אם אתם ממשיכים כיום ללכת בדרך התורה לדעתי אין אפשרות ואין צורך לבטל גיור. אבל אם אינכם מקיימים תורה ומצוות ומיד לאחר הגיור ג"כ לא קיים המתגייר את המצוות אלא הציג מצג שווא, כאן המצב באמת מטריד מכיוון שיש כאן העלמת מידע שיש לו משמעות בשעת הדיון והדבר יצטרך בדיקה בעתיד.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות