שאל את הרב

מתנות לאביונים בחוץ לארץ

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 19/03/19 14:32 יב באדר ב'

שאלה

שלום, אני מתגורר בחו"ל, איני עובד אך מקבל קיצבה ממשלתית כאן כל שבועיים. אתמול חילקתי את החומש כסף שמיועד לצדקה (חמישית מהקיצבה שלי) בין 'מתנות לאביונים' בארץ ע"י תשלום בכרטיס-אשראי לבין ארגון צדקה שפועל כאן באוסטרליה. הם מה שעשיתי הוא דבר מקובל? כיוון שקראתי שאסור לתת מכספי מעשר/חומש למתנות לאביונים(?..)

כמו כן, באופן כללי: הם עלי לתת חומש צדקה מכלל הכסף של הקיצבה שאני מקבל או צריך קודם כל לנקות את כל הוצאותי פרטית ורק אז לתת חומש, לאחר שהורדתי את ההוצאות הפרטיות?

ועוד שאלה בבקשה: לגבי התחלת אמירת תפילת שמונה-עשרה בנץ החמה - הם זה עדיין נחשב לי שהתחלתי שמונה-עשרה בנץ אם התחלתי תפילת שמונה-עשרה 2 דקות או 3 דקות או 5 דקות או דקה לאחר נץ החמה או שלא?

בתודה,

יעקב קורמן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואל שלום,

אענה בקצרה כעת, אשתדל להרחיב בהמשך.

לגבי מעשרות - יש לנכות את ההוצאות הקשיחות קודם כל (שכירות וכד'), כפסק מרן השו"ע בשו"ת אבקת רוכל.

לגבי מתנות לאביוניפ כדאי דווקא באוסטרליה כדי שזה יהיה "בו ביום". "בו ביום" שיתנו בארץ, עלול להיות כבר אחרי השקיעה אצלך.

לגבי שמונה עשרה: אין שום בעיה, שהרי לאבותינו ואבות אבותינו לא היה שעות עם שניות ומאיות, אלא ראו את השמש והתפללו. וכן כתב הבן איש חי בפרש וארא כמדומני.

אערוך את התשובה בהמשך ואוסיף מקורות.

פורים שמח!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות