שאל את הרב

משחק פוקר

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/06/19 06:42 טז בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

שאלה לגבי פוקר. אני מאד אוהב לשחק את המשחק, משחק עם חברים ורוצה לנסוע בקיץ ולשלב חופשה בחו"ל עם פוקר. מדובר במשחק עם אלמנט של מזל אבל עם המון כישורים שאינם תלויים במזל. רציתי לשאול, האם יש בעיה כלשהי בתכנית לנסוע לחו"ל ולשחק שם פוקר? ואם כן, מה לגבי פוקר בארץ עם חברים וגם במפגשים מאורגנים עם זרים שבהם משחקים פוקר?

בתודה מראש!

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על הרצון ללכת בדרכי אמת.

חז״ל בחנו את הסוגיה ההתנהגותית הזו בשני הקשרים שונים. ראשון בהם הוא ההקשר הממוני, והוא ההתנגדות להימורים, ולמצבים בהם אדם זוכה בכספו של אחר ביסוד הלכתי הנקרא ״אסמכתא״. אמנם, יש צורך בהגדרה מדויקת שלו, אולם משחקים מעין אלה, שבהם בסופו של דבר אתה מקבל סכומי כסף לא סמליים, הם בעייתיים מבחינה הלכתית.

שני בהם הוא ״לפי שאינם עסוקים בישובו של עולם״, לאמור: עצם העובדה שלכך אדם מקדיש את חייו, ללא קשר להיבטים הממוניים – פסולה. עמדה זו אינה אוסרת משחק והנאה ממשחק, כל עוד נשמרים גבולות של פעם פה ופעם שם, ונמנעים מהפיכת החיים למשועבדים למשחק זה ומתרכזים בו.

וכמובן, מעבר לכך ההתייחסות הפורמלית, לא נכנסים ל״מושב לצים״, ובמובן הזה – לתרבות שלמה של כל מה שסובב משחקי פוקר. אתה מכיר את המציאות טוב ממני, ואתה חייב לבחון את האווירה הכללית.

אם כל אלה מתקיימים – זהירות מממון לא כשר; התייחסות לכך כמשחק לעתים ולא כעיסוק עיקרי בחיים; והאווירה הכללית הראויה מסביב – הדבר אפשרי לעתים.

לגבי יציאה לחו״ל: זה חלק משאלה כללית יותר של יציאה לחו״ל לתקופה קצרה, עם כרטיס חזרה וכדו׳ – ועל כך כתבתי פעמים רבות באתר זה.

כל טוב

כתבות נוספות