שאל את הרב

מניעת וסת לאחר לידה

חדשות כיפה רבני כושרות 08/09/19 17:56 ח באלול התשעט

שאלה

שלום וברכה

אשמח אם תעבירו את השאלה לרב ממכון פועה. כיון שאני לא יודעת איזה רב מתמצא בנושאים האלו.

רציתי לשאול האם יש היתר הילכתי לקחת אמצעי מניעה טבעיים בכדי להמשיך את ההנקה ולהפסיק את קבלת הוסת?

ואם כבוד הרב מכיר אמצעים טבעיים שמומלץ לקחת. שמעתי על טיפות שקוראים להם סל"ה ואומרים שהם מחזקים את ההורמון של החלב וממילא האשה לא מקבלת וסת.

בתודה מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה,

מניעת הריון היא שאלה לגיטמית ויש לה מקום, מענה ראוי ומדוייק לזוג יתכן לאחר ראיית מכלל הפרטים (כמה זמן נשואים, כמה זמן לאחר הלידה, כמה ילדים יש, בני כמה אתם, האם חזר הוסת עד כה וכן מה היה בעבר).

איני יודע על איזה אמצעי טבעי מדובר, אבל כאשר מונעים באופן פשוט נכון למנוע באופן שיאפשר לזוג את הבטחון ואת הקרבה ברוגע ושמחה ולכן צריך לוודא כי האמצעי הוא יעיל מחד וגם מותר במישור ההלכתי.

הנקה מלאה וחוסר ווסת בחצי השנה הראשונה נותנים הגנה של כ 92-98 אחוז ואם מוסיפים לכך פתילות של קוטלי זרע כדוגמת VCF, הרי שסהכ ההגנה מצויינת.

איני יודע כאמור על איזה אמצעי אתם מדברים, וטיפות המגבירות הנקה אינן קשורות להגנה מפני הריון, ואם נמצאים לאחר חצי שנה מהלידה ובודאי אם ההנקה אינה מלאה, אי אפשר לסמוך על על זה כהגנה מספקת וראויה.

אפשרי ליצור עימנו קשר למכון פועה ולדבר ישירות עם אחד הרבנים המשיבים על מנת שנוכל להנחות מה הדרך שתאפשר גם בטחון וגם רוגע וגם מניעה בצורה טובה ומתאימה.

בהצלחה רבה

אודי רט

רב משיב מכון פועה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות