שאל את הרב

מחשבות - כוחה של המחשבה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 18/08/19 06:04 יז באב התשעט

שאלה

שלום רב, שלום וברכה, רציתי לשאול , (ואני רוצה ואשמח למקורות וציטוטים, שמשם לקחתם את התשובה, תודה רבה.)

מחשבה עשוייה מהנשמה עצמה ,או שהנשמה יוצרת אותה, ואם היא יוצרת אותו ממה היא יוצרת מהנשמה או ממה? ואם היא עשויייה ממשהו זה ממשהו שהוא חלק מהנשמה ממשהוא שהוא כבר קיים, או שהמחשבה ממש יוצרת ממשהו שהוא לא היה קיים.

*ןהאם ממש אפשר לברוא דברים בעולמות עליונים במחשבה, אם היא גבוהה כמובן, והאם ממשהו שהוא קיים בנשמה או ממשהו חדש וממה.

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

השאלות הנידונות כאן הן חלק מדיון רחב בדבר מבנה הנפש והמקור של הכוחות השונים שלה. עסקו בשאלה זו רבים רבים, גם בני ברית וגם שאינם בני ברית, ואפשר לכתוב אנציקלופדיה שלמה על הנושא הזה, עם מקורות בהיקפים עצומים. יש כל כך מחלוקות רבות מאוד, וכיוון שאתר זה אינו האנציקלופדיה – אי אפשר למלא אחר הבקשה שלך.

סביר להניח כי הנשמה היא היוצרת את המחשבה. יש בכל מחשבה התגלות מסוימת של העולם הנשמתי שלנו, וכך משתלשלת המחשבה מהנקודה הפנימית של הנשמה עד שהיא מתגבשת אט אט, ומאפשרת להכניס אותה לתוך מילים, ומשם למעשה. לעתים המחשבה אף נוצרת ממה שהוא מחוץ לנו – מהשראה אלוהית שנוצרת בתוכנו.

כוח הבריאה על ידי מחשבה אף הוא חלק מדיונים רבים בתחום. ניתן לומר כי בדרך כלל – המחשבה אינה בעלת כוח ליצור משהו בעולם. היא צריכה להתגבש לכדי מעשה על ידי כוחות אחרים שקיימים בתוכנו. אולם, יש בחינה של צדיקים גוזרים והקב״ה מקיים.

כל טוב

כתבות נוספות