שאל את הרב

מה לעשות עם עצמי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/07/18 14:14 ו באב התשעח

שאלה

שלום, יש לי קצת בעיה אני מרגישה שאני לבד 6לא עושה כלום עם החיים שלי אני רגילה לשמוע מההורים שלי כמה אני מטומטמת וטפשה בדכ ואני מרגישה שהם צודקים תכלס הם מכירים אותי הכי טוב אני בבצםר חרידי ולא טוב לי שם אני מרגישה רע לא מסתדרת בלימודים וכל יום אני בעונשים ובחברה הכיתה לא מאוחדת, אני רוצה לעבור אבל בגלל שיש לבצר "שם טוב" אז ההורים שלח כל הזמן נגד, פעם אמרו לי שמי שדתי טוב לו בחיים אני לא מרגישה את זה,אני לא יודעת מה משמעות החיים שלי ומה לעשות עם עצמי

תודה על היחס,

תשובה

הדר יקרה,

קודם כל חייבת להגיד לך שאת גיבורה בעיני. כי את מאוד מחוברת לעצמך יודעת מה את מרגישה ולאן את רוצה להגיע, את לא מוותרת, שואלת ומבררת ולא מוכנה להשאר ככה.

את מתארת מציאות מורכבת שאת מתמודדת איתה ביומיום כל היום. החיים שלך עכשיו ממש לא מוצאים חן בעיניך ואת רוצה לדעת מה את עושה עם זה.

הדר, כתבת הרבה דברים ויקח זמן כדי לענות לך באמת . זה הולך להיות ארוך, תתכונני.

אם נעשה לעצמנו רשימה את יש לנו שבעה דברים שאנחנו רוצות לדבר עליהם:

1 את מרגישה בדידות

2 את לא עושה כלום עם עצמך

3 אומרים לך מילים רעות שאת מאמינה להן

4 לא טוב לך בבית הספר

5 אין לך חברות

6 אמרו לך שמי שדתי טוב לו בחיים, את לא מרגישה את זה

7 את כרגע לא יודעת מה משמעות החיים שלך

אז יקירתי אני רוצה שנתחיל מהדבר הכי חשוב ואחר כך ננסה לדבר על השאר.

הדבר הכי חשוב הוא היחס שלך לעצמך. כמה את טובה אליך, כמה את קרובה ללבך, כמה את אוהבת את מי שאת, איזה מילים טובות את אומרת לעצמך.

למה זה הכי חשוב?

כי מתוך המקום הזה בנפש את חיה את החיים ודרך זה את בוחרת איך לקבל את מה שקורה לך.

תאהבי אַת את עצמך ואל תנסי לחפש את האהבה הזו בחוץ. אל תחפשי אישורים חיצוניים למי שאת. חוסן נפשי וכוח את בעיקר נותנת לעצמך. הכוח האמתי שלך, בא מבפנים, ממה שאת אומרת לעצמך , מהקולות הפנימיים שלך. מכמה שאת יודעת לחיות באהבה ויודעת להקשיב לעצמך ולא לדחות את מי שאת בשום מצב.

כשאנחנו נותנים אמון בעצמנו ולאט לאט מתחילים לאהוב את מי שאנחנו ומשמיעים לנו דיבורים של אמת ואהבה וחיזוק ולא של חולשה ורעל אנחנו יכולים להביא את עצמנו למפגש עם אחרים, בלי להתנצל על מי שאנחנו. כי מי שלא טוב לו עם עצמו לא יכול שיהיה לו טוב עם אחרים.

בעיני זה הבסיס, להיות מחוברת לעצמך ולא לדחות את מי שאת בשום מצב. גם כשאין לך חברות ואומרים לך מילים רעות שמה שהכי גרוע בעיני זה שאת מאמינה למילים האלה.

מה שהכי חשוב זה איך את מחזקת את עצמך מבפנים, איך את לא מאמינה למילים האלה שנשמעות ולא מאפשרת להן להיות חלק ממך.

איך?

תחזקי אַת את עצמך, את הקיום שלך. תני לעצמך תחושה שאת בעלת ערך, שיש לך כוח ושאת אהובה ושייכת.

תגידי לעצמך מילים טובות, אפילו בקול בחדר סגור, אם את אוהבת לכתוב תכיני לעצמך מחברת כייפית, יפה כזאת, מחברת של חע"ע  (חיזוק ערך עצמי) ששם הולכים להיות כתובים רק דברים טובים על הדר. זה יכול להיות תמונות, מכתבים, קולאז'ים, משפטים שעושים לך טוב.

כל דבר שמחזק את המקום הטוב הזה שלך, את זוכרת אותו, שומרת עליו, אוספת, מנציחה ועושה ממנו חגיגה אמתית. ומי מוזמן אליה? את.

ותחליטי שכל מה שאת שומעת שמחליש אותך, מפיל אותך, מצמצם אותך וגורם לך לרצות להיות קטנה יותר, או לא להיות בכלל, את פשוט לא מאמינה לו. מעיפה אותו מתוכך והכי רחוק שאפשר. ולא במילים חוזרות שפוגעות במי שדיבר איתך, ולא בפנים זועפות, אלא בשקט ובנחת.

ברגע שאת בוחרת לחיות באהבה לעצמך כל דבר בחיים שלך יהיה במקום אחר. זה לא שהוא יהפך להיות אחר או טוב יותר אבל את תתחילי לבחור איך לקבל אותו. חלק מהדברים תביני שהם זמניים והם הולכים לעבור, חלק תחליטי שאת רוצה לעבור תהליך מולם ולבנות את מי שאת רוצה להיות וחלק תחשבי איך נכון לך לשנות.

ברגע שאת עוברת את התהליך הזה, שאת חייבת לדעת שהוא לוקח זמן, כבר שלושה דברים מהרשימה שלנו הולכים להיות במצב טוב יותר:

תרגישי הרבה פחות בדידות כי יהיה לך את עצמך. למילים הרעות שאת שומעת את פשוט תפסיקי להאמין כי לא תתני להן להכנס אליך. ותראי שלאט לאט יותר בנות ירצו להיות חברות שלך. בנות מחפשות יציבות, בטחון עצמי וחום ואת כל זה יהיה לך.

לגבי השאר:

בעניין בית הספר אני חושבת שכדאי שתלכי לדבר עם דמות שמכירה אותך ואת יכולה לשתף אותה ולחשוב יחד איתה מה הכי נכון לעשות עכשיו. לחפש מקום לימודים אחר או להחליט להשאר ולראות איך עושים את זה הכי טוב.

חשוב להתייעץ בחיים. דווקא מתוך הדיבור יכולים להאיר לך כיוונים שלא חשבת עליהם, להציע פתרונות שלא עלו בדעתך. ותוך כדי ההתמודדות או הבחירה החדשה שלך תוכלי לקבל חיזוק, תמיכה ומילים טובות שיעזרו לך להמשיך.

בעיני אסור לך לוותר על זה. זה המפתח שלך להתקדם עכשיו וגם בכלל בחיים.

אנשים שמחוברים לה', שיש להם ידע בתורה, רוחב דעת, לב אוהב ומרגיש שיש להם מבט אובייקטיבי ונסיון חיים יכולים לחסוך לנו הרבה כאב, בלבול, יאוש והחמצה ולתת לנו כלים לעבודה נכונה ומדוייקת .

לדעתי, לפני המפגש הזה חשוב שתעשי שני דברים:

(1)תחשבי טוב מי עונה על ההגדרה הזו. מי מתאים שתלכי לדבר איתו. שתוכלי לפרוש בפניו את כל התמונה עם כל הפרטים, בלי להחסיר כלום. שתרצי לקבל ממנו הדרכה והכוונה ושהמילים שלו יהיו חשובות לך, מישהו שאת סומכת עליו ואם יהיה לך קושי בעתיד תוכלי לחזור אליו.

כדאי לקיים את השיחה הזו פנים אל פנים ולא בחפזון.

(2)תכיני את עצמך מראש לפגישה שלך עם הדמות הזו.

ומה שהכי חשוב זה שכל החלטה שתקבלי וגם תהליך הבחירה שלך יהיו מבוססים על כבוד לאבא ואמא. הדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לדעת בקשר שלנו עם אבא ואמא זה שהם לא חברים שלנו, אלא ההורים שלנו.

אני בטוחה לגמרי שהם העבירו אותך למקום לימודים חרדי כי הם רצו את הטוב ביותר בשבילך והם האמינו שזה המקום שבו תוכלי לגדול באמת. הם קבלו את ההחלטה הזאת עם המון תפילות ורצון שתהיי מאושרת. גם אם זה לא קרה חשוב שתדעי שזה מה שכל הזמן עומד להם בראש ובלב.

ההורים שלנו לא מפסיקים לאהוב אותנו ולרצות שיהיה לנו הכי טוב שאפשר, והטעויות שהם עושים גם נובעים מאהבה. חשוב לזכור שהם מנסים לחנך אותנו הכי טוב שהם יודעים לעשות. גם אם הם בוחרים לשלוח ילדים למוסדות חינוך שונים כנראה שבעיניהם זה הטוב ביותר. גם אם כרגע זה נראה לך אחרת ואת לא מסכימה איתם ויכול להיות שאת צודקת. תכבדי את ההחלטה שלהם ומתוך זה תתחילי לבחור לאן את הולכת בהמשך החיים.

יש לי עוד מה להגיד לך על המשך הרשימה שעשינו אבל ממש הייתי רוצה שתתחילי עם שני הדברים האלה:

1 החיבור שלך לעצמך והקבלה שלך את מי שאת בכל מצב עם הנפילות והקשיים והאתגרים. ככה בדיוק כמו שאת.

2 ללכת לדבר עם מישהו על בית הספר ואיך נכון לך להמשיך מכאן.

בינתיים, תנסי למלא את החופשה בדברים שאת אוהבת. מה למשל? ספורט: הליכות, שחיה, פילאטיס או אימון אחר שעושה לך טוב.

יצירות שונות יש חנויות אמנות שנכנסים אליהן וכבר יש הרבה רעיונות, כמו מאק הובי. תנסי אולי תאהבי.

אפיה בישול, קריאת ספרים טובים.

כתיבה אם את בעניין כמו שציינתי קודם.

התנדבויות במסגרות טובות כמו סיוע לקשישים או לקדם ילדים בלמידה. לתת זה לקבל וזה תמיד עושה טוב.

מקוה שהדיבור הזה קצת עשה לך סדר ואולי גם עזר ונתן לך כיוון.

מעריכה ואוהבת ומאמצת אותך אל לבי.

את גיבורה אמתית.

ממני נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות