שאל את הרב

מאוהבת במדריך בתנועה - איך להוציא אותו מהראש שלי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/06/19 13:27 טז בסיון התשעט

שאלה

היי

אני דתייה ואני עוד מעט בת 15, ואני רוצה לשתף אתכם במשהו...

אני בתנועת נוער דתית וזאת תנועה שהיא בנים בנות . יש שם מדריך שהוא כל כך צדיק ואני מרגישה שאני קצת אוהבת אותו. לא בגלל המראה החיצוני שלו אלא בגלל המעשים שלו והאופי שלו. ואני לא יודעת איך להוציא אותו מהראש שלי כי אני יודעת שזה לא טוב בגיל הזה שיהיה לך חבר.

תודה.

תשובה

שלום לך.

אכן, חבר בגיל הזה הוא דבר פחות מומלץ ולו מהסיבה העיקרית שבגיל הזה את בונה את האופי שלך. וחשוב לעשות את זה כשאין גורם נוסף שמסיח את הדעת. והרי ברור, שאם יהיה לך חבר בגיל הזה, לא תוכלי לבדוק בטבעיות את דעתך על דברים ולבנות את האופי שלך על בסיס מי שאת באמת.

אני כן רוצה להתייחס למה שהוא לא מובן מאליו, בטח לא בגיל שלך. העובדה שאת יכולה להבחין באופי שלו ולומר שאת מחבבת אותו בגלל האופי שלו ולא בגלל היופי שלו, היא דבר נפלא בעיני.

הרבה פעמים אנחנו מסתנוורים מהיופי החיצוני של האדם, ורוצים את חברתו, למרות שלפעמים האופי שלו אולי לא מתאים לנו. העובדה שאת כבר יודעת לראות את האופי שלו מראה על בגרות רבה ומאוד מאוד משמחת.

אחרי שהבנו שזה לא טוב חבר בגיל הזה, אנחנו שואלים את עצמינו מה עושים עם זה עכשיו? איך נוציא אותו מהראש?

אוף, באמת שזה קשה, כי אי אפשר לכבות את הלב והרגש בבת אחת כי הראש חושב שזה לא טוב.

בעניין הזה אני חושבת שהזמן עושה את שלו. תנסי להתרחק מהסביבה שלו, או להעסיק את עצמך בדברים נוספים, כך שעם הזמן תמלאי את עצמך במחשבות ועשיה אחרת, כך שהוא ילך וידחק לצד.

אולי בעוד 4-5 שנים, כשתחשבי עליו שוב, עדין תרצי את נוכחותו, ואז יהיה גם גיל טוב יותר לבחון את הנושא ואולי בעוד כמה שנים, אחרי שתגבשי לעצמך את האופי שלך, ותדעי יותר מה את רוצה מהחיים ומעצמך, בכלל לא תחשבי שאתם מתאימים.

שיהיה בהצלחה

סיון.

כתבות נוספות