שאל את הרב

לשמה או לא לשמה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/08/20 20:40 יד באב התשפ

שאלה

אם אני עושה מצוות, מקבלת על עצמי דברים (צניעות, ברכות) באמת מאהבה לבורא עולם ורצון לעשות את המצוות אבל מה שמניע אותי זה משהו מסויים שאני מתפללת שיקרה , זה בסדר ?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך טל היקרה.

הכותרת של השאלה שלך היא 'לשמה או שלא לשמה', והאמת היא שבאופן מעשי זה לא 'או או'. עדיף לדמיין את זה בתור סולם או בתור מדרגות - המדרגה הגבוהה ביותר (ובמידה מסוימת כמעט לא-אנושית) היא 'לשמה' טהור, והמדרגה הנמוכה ביותר היא אגואיזם מוחלט, ואנחנו משתדלים 'לטפס בסולם' ולהתקדם כל הזמן.

השאלה שלך מעידה על רמה גבוהה - את אוהבת את בורא עולם ואת רוצה לעשות את כל המצוות. יחד עם זה, את מרגישה שמשהו מסוים שאת מתפללת שיקרה - מוסיף לך למוטיבציה, וזה גם בסדר. זה רק אומר שיש עוד מקום להתקדמות.

אגב, ראוי לזכור, שהקב"ה מנהל את עולמו כפי הבנתו, ולפעמים כל התפילות וכל המאמצים לא מועילים ולא קורה מה שאנחנו מתפללים ומיחלים לו - כאן באמת נכנסת הנקודה שהזכרת - העיקר זה לאהוב את בורא עולם ולזכור שהוא אבינו מלכנו.

בהצלחה רבה,

טוביה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות