שאל את הרב

לעתיד לבוא

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 05/09/19 10:36 ה באלול התשעט

שאלה

שלום

האם זה נכון שאחרי הגאולה יגיע שלב שבו לא יהיה אוכל ושתייה ואנשים לא יאכלו ולא ישתו אז מה אנשים יעשו אם הם לא יאכלו ולא יישתו וגם בימי שישי לא יהיה אפשר לעשות קידוש האם זה נכון והאם יש פה משהו נסתר שאני לא מבין אשמח אם תוכל לעזור לי עם זה כבוד הרב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה

שלום.

אתה שאלת שאלה גדולה ועצומה שחובקת זרועות עולם.

אנסה לברר לך מקצת מן המושגים

ישנם מושגי יסוד:

- עולם הבא

- ימות המשיח

- תחיית המתים

- לעתיד לבוא

על מנת שלא תתבלבל, כדאי לך להיצמד לרמב"ם שמבאר ומסביר מושגים אלו, ומסיר את כל הקושיות ומניח את הדעת.

1) ימות המשיח – כתב הרמב"ם בהלכות מלכים פרק יא': "המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה לממשלה הראשונה … וכל מי שאינו מאמין בו או מי שאינו מחכה לביאתו - לא בשאר הנביאים לבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבנו".

ועל בסיס זה אנו אומרים: "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".

אותו מלך המשיח יהיה אדם חכם מאוד. יהיה לו רוח ה', רוח חכמה ובינה, רוח עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה', ויהיו לו יתרונות על כל מלכי העולם. על תפקידי המשיח עיין בהלכות תשובה פרק ט' הלכה ב', ובהלכות מלכים פרק יא'.

אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכויות בלבד, ועולם כמנהגו נוהג.

2) תחיית המתים – לדעת הרמב"ם אין קשר בין תחיית המתים לימות המשיח. וכך כתב הרמב"ם באגרת תחיית המתים: "שהקב"ה יחיה מתים כרצונו, כשירצה, ולמי שירצה, אם בימי המשיח או לפניו או אחרי מותו". (לשיטת הרמב"ן בספר תורת האדם ולשיטת רס"ג בסוף ימות המשיח יהיה דין ותחיית המתים).

3) עולם הבא – ברמב"ם בהלכות תשובה פרק ח' כותב: "הטובה הצפונה לצדיקים היא חיי העולם הבא והיא חיים שאין מוות עימהם והטובה שאין עימה רעה … העולם הבא אין בו גוף וגוויה אלא נפשות הצדיקים בלבד … אין בו אכילה ושתיה וצדיקים יושבים בו ונהנים מזיו השכינה". (לשיטת הרמב"ן אחרי המוות מגיעה הנשמה מיד לעולם הנשמות או לגן עדן או לגיהנום והעולם הבא הוא רק לעתיד לבוא אחרי תחיית המתים).

4) לעתיד לבוא – צורת החיים בעולם הזה שהיקום יעלה בדרגה אחת למעלה –

הדומם לצומח

הצומח לחי

החי למדבר

עם ישראל יתעלה לדרגה של מלאכים

ואומות העולם יתעלו לדרגה של ישראל.

ואז נגיע למצב שידע כל פעול כי אתה פעלתו ויבין כל יצור כי אתה יצרתו ויאמר כל אשר נשמה באפו ה' אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה.

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות