שאל את הרב

לחסום אתרים לא צנועים - או להתמודד איתם ולהתגבר?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/07/19 19:19 יט בתמוז התשעט

שאלה

שלום.

אם הייתי פוגם בשמירת הברית בגלל שהייתי רואה תכנים לא צנועים, והצלחתי לחסום את כל האתרים ולמנוע מהיצר הרע להיכנס בי ולהכשיל אותי שוב. אז מצד אחד אני שומר על הברית, ומצד שני אין ניסיונות מצד היצר, כי הכול חסום!

אז יוצא שאין לי יסורים או משהו לקבל עליו בעולם הבא.

מה עליי לעשות: להמשיך את דרכי ולחסום, או להוריד את החסימה ולנסות להילחם ביצר?

תשובה

שלום רון.

ראשית - אשריך. לא כל אחד מצליח להגיע להישגים כאלה בהתמודדות עם נושא שמעסיק כל כך הרבה אנשים בעולם, בכל יום.

העניין עם היצר, ועם דחפים וחשקים בכלל, זה שהם מאוד יסודיים ועקשנים. אם סגרת עליו את הדלת - הוא יבוא דרך החלון. ואם לא - ימצא פתרון אחר. כלומר ההתמודדות תמיד תתקיים, ולכן גם הניסיון תמיד נמצא, ואתה מתמודד איתו. יחד עם זאת, אנחנו לא חייבים להקל על היצר לגרום לנו לעשות דברים שהחלטנו שאנחנו לא רוצים לעשות. כי גם לנו יש דעה בנושא! וזו זכותנו להחליט ולהתמודד מולו.

יותר מזה: בכל יום ובכל שלב, יש לנו התמודדויות מסוימות. יש לנו מטרות, או דברים שמשמחים אותנו וטובים בעינינו, ויש מכשולים שמפריעים לנו להגיע אליהם. היום זה היצר הזה, ומחר זה החשק ההוא. תמיד יש משהו. ולכן מה שאתה מספר לנו כאן הוא לא רק שהצלחת לעשות עבודה בנושא שמירת הברית (ושוב - זה ממש ממש לא מובן מאליו!), אלא שבעצם יש לך יכולת להגדיר מטרה ולהגיע אליה, יש לך יכולת להתגבר על דברים ולקבוע את הדרך שלך בעצמך. במילים אחרות - יש לך יכולת להתמודד! וזה דבר משמח, מעודד, ואף מעורר השראה והערכה.

מכאן - הדרך שלך פתוחה. אתה יכול להחליט על האתגרים, השאיפות והרצונות שלך, ולהגשים אותם בדרך שנראית לך מתאימה. במקרה של שמירת הברית, חסמת את האתרים וזה סייע לך בהתמודדות - מצוין! בהמשך תמצא דרכים יצירתיות נוספות להילחם בעוד דברים שיפריעו לך. וגם אם לא תמיד זה מצליח - זה גם בסדר. תמיד יש מקום לעבודה פנימית ולשיפור.

כל הכבוד ובהצלחה!

כתבות נוספות