שאל את הרב

איך למחוק מהראש תמונות לא צנועות שראיתי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 13/05/20 21:13 יט באייר התשפ

שאלה

שלום,

ראיתי באינטרנט היום דברים לא צנועים שאני רוצה לשכוח. נפלתי בזה ועכשיו אני פשוט בוכה על זה ולא רוצה לזכור את זה..

מה לעשות? איך לשכוח את זה? אני מרגישה כאילו קלקלתי את עצמי ואת הנשמה שלי..

תשובה

שלום יקרה.

לפני שנתחיל להתעמק בעניין, אני רוצה להקדים ולומר- יש היום לצערנו לא מעט דרכים שמנסות להפיל אותנו אל המקומות האלו. האינטרנט כולו פרוץ ופתוח והכול נפרש לנגד עינינו גם אם אנחנו לא רוצים. כמו שכתבת, נפלת בזה, הגעת לזה ואת עכשיו מתחרטת וכואבת את זה. אז חשוב לי להגיד לך שאת גיבורה שאת עוצרת ונעזרת בכדי לעצור עכשיו את המדרון החלקלק הזה.

"נשמה שנתת בי טהורה היא.."

התורה מכוונת אותנו אל הדרך שמתאימה ונכונה ביותר לנפש שלנו, אל הדרך שתעזור לנו לשמור על החיים שלנו ועל הבחירות שלנו. בנפש העדינה שלך את מצליחה להרגיש שהמפגש עם הדברים הלא צנועים עושה לך לא טוב, את מצליחה להרגיש שהוא לא מתאים לנפש שלך. והתחושה הזו בפני עצמה חשובה ויקרת ערך. היא מעידה על הנשמה הטהורה שיש בך, ועל כך נדבר בהמשך..

מה לא טוב בזה בכלל?

הבעיה בתמונות ובאתרים הללו זה שהם יוצרים מציאות מעוותת ומזויפת. זה יוצר תפיסות שאינן נכונות ביחס לדברים השונים- איך זה נראה, איך זה מרגיש, איך זה אמור להיות וכו'.. אין בין זה לבין המציאות קשר אמיתי. יצר המין, זה משהו שקיים אצל כל בני האדם. מהצד החיובי שבו- הוא מה שמקדם את העולם (למשל הבאת ילדים) ויש בו הרבה טוב. אבל אם נפגשים עם הצד השלילי שבו, זה יכול להזיק לנפש. החשיפה לתכנים שאינם מותאמים ואף ברובם אינם מציאותיים יכולה לגרום לתפיסה לא נכונה ומעוותת של המציאות.

למה זה מושך?

יכול להיות שהתחלת וראית תמונות והרגשת שזה לא מה שאת רוצה, אבל נמשכת לזה בצורה חזקה שגברה על הרצון שלך לצאת מזה. את נמצאת בגיל שבו מתחילה להתפתח ההבנה והמשיכה גם אל הנושאים שעד עכשיו פחות עניינו אותך. פתאום את מתפתחת בעצמך, ומתחילים למשוך ולעניין אותך גם הנושאים האלו של מיניות. יכול להיות שמתפתחת בך הסקרנות להבין או אולי אפילו להרגיש מה זה אומר התחום הזה. מה שבתור ילדה קטנה פחות עניין אותך, עכשיו פתאום תופס מקום. מה שחשוב לדעת (שאת כבר יודעת, אבל בכל זאת לחזק את הידיעה הזאת) זה שזו לא הדרך הנכונה והמתאימה ללמוד ולהיחשף לנושאים הללו.

למחוק מהראש..

הנשמה שיש בך היא טהורה. ככה נבראת- "נשמה שנתת בי טהורה היא", ותמיד אפשר לנקות ולהזדכך. אני לא מבטלת את התחושה שלך שאת מרגישה שזה פגע בך, אבל אני רוצה שתפנימי את ההבנה שיש לך את האפשרות לתקן ולהרגיש שוב שהנשמה שבך היא טהורה.

ממה שתיארת, את מרגישה שהתמונות האלו נצרבו בזיכרונך ואת רוצה למחוק אותן. להיכנס לפאניקה זו לא בטוח תהיה הדרך היעילה, כי אם תלכי כל היום עם קול בראש שאומר לך- תשכחי, תשכחי, תשכחי... לא בטוח שזה מה שיוביל אותך לשכוח. זה אולי רק ילחיץ. לכן, את צריכה לנסות דווקא לשחרר מזה. להאמין בעצמך וברצון שלך שהתמונות האלו לאט לאט יטשטשו מהזיכרון (גם אם לא ימחקו עד הסוף). תנסי למלא את הראש שלך בדברים טובים וקדושים. שירים נקיים שמביאים דברים של קדושה ולא רק אהבה בין המינים. אולי אפילו תפילה, או לימוד עם דמות שאת מעריכה וקרובה אלייך. להכניס לראש תוכן בריא וקדוש שמאפשר להיות מחוברים להקב"ה ולדרך התורה שדואגת לטהר את הנפש שלנו.

מחשבות..

יכול להיות שתרגישי שאחרי שהתמונות הצליחו קצת להיטשטש, עדיין קיימת מלחמה במחשבות ובזיכרון שיעלה בך. כדי להילחם בהן, צריך להבין שהמחשבות זה משהו שנמצא 'בידיים שלך'. אף אחד מסביב לא יודע מה עובר לך בראש ויכול לעזור לך לעצור את זה בזמן אמת. את תהיי זו שצריכה ללמד את עצמך לעצור את זה. זו נשמעת עצה לא רלוונטית אולי, אבל זה עובד אם עובדים קשה. מגיעה לך מחשבה לראש, את ישר תופסת את עצמך ואומרת לעצמך- היי! אני לא רוצה להתחיל לחשוב על זה! אנסה לחשוב על משהו אחר. זה כמו למשל שאת עסוקה בלימוד למבחן ועולות לך מחשבות לראש (אפילו סתם מחשבות) ומפריעות לך מאוד להתרכז. אז את יכולה לשבת ולחשוב הרבה זמן ולא ללמוד, אבל את יכולה גם להכריח את עצמך ולהגיד- עכשיו אני עוצרת ומתרכזת. אני חייבת ללמוד למבחן. ככה גם פה, בכל פעם שמתחילות המחשבות את יכולה להגיד לעצמך- אני לא רוצה את המחשבות האלו, אני מנסה להכריח את עצמי לחשוב על משהו אחר. ככה פעם ועוד פעם ועוד פעם.. ואת תראי שזה עוזר. כמובן שזה דורש מאמץ ועבודה, אבל אני מאמינה שאת רוצה בה.

סינון!

חשוב מאוד לוודא שלא תהיה לך את האפשרות להגיע לאתרים האלו שוב. לעזור לעצמך בכך שלא תהיה לך את ההתלבטות בכלל אם להיכנס או לא. לא לסמוך על עצמך ש"לשם לא אגיע יותר", אלא לחסום בפנייך את האפשרות הזו. את יכולה לבקש מההורים גם בלי להסביר לעומק. אבל חשוב שתדרשי את זה ותעמדי על זה שהאינטרנט יהיה מוגן ולא תוכלי להגיע לאתרים הללו.

אז לסיכום.

ניסיתי לתת לך כמה כיוונים להתמודדות עם הקושי שהעלית. חשוב שתדעי שמדובר בעבודה שדורשת מאמץ, לפעמים מצליחים בקלות ולפעמים קצת נופלים וצריך לקום מחדש.. אבל אני מאמינה שיש בך את הכוחות להצליח להתמודד ולגדול.

שיהיה הרבה הצלחה בע"ה!

מעיין.

כתבות נוספות