שאל את הרב

לאיזו מפלגה עלי להצביע

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 17/02/19 10:07 יב באדר א'

שאלה

שלום .

אני מאוד מבולבל בבחירות האלו ואינני יודע למי להצביע מה דעת הרב?

תשובה

שלום רב.

ידוע ומפורסם הדבר שיש שתי גישות בקרב הרבנים האחת סוברת שרבנים צריכים להביע עמדה לאיזו מפלגה להצביע והשניה סוברת שזו לא שאלת הלכה וראוי שרבנים לא יתעסקו בפוליטיקה.

הנני מאוחזי הגישה הזו ומימי לא הבעתי דעתי ציבורית בעניני מפלגות וחושבני שכל אחד צריך לשקול ולבחון מה כדאי לו לבחור.

אגב אם נבדוק לאחור האם היה טוב לרבנים עצמם להיות בכנסת סביר להניח שרוב הרבנים שנכנסו בעצמם לכנסת לא היו עושים כן פעם שניה ושמעתי אישית לפחות ארבעה מהבכירים שבהם שהצטערו שהגיעו לשם.

כבר אמרו פוליטיקאים שנונים שמפלגה אתה בוחר את הכי פחות גרוע כי בכל מפלגה יש כנראה אליה וקוץ בה.

אלא שכדאי לראות לנגד העיניים מה צריך לשקול ומהו שיקול דעת כאשר בוחרים באיזו מפלגה לבחור.

לכולנו חשוב שהתורה תהא מכובדת והשבת תהא מכובדת והמשפחה היהודית תהיה מכובדת מפלגה שעקרונות אלו חשובים לה והיא תעשה למענם זו מפלגה שמבחינת ההלכה ראוי לתמוך בה .

כי אם חלילה אתה בוחר במפלגה למשל שתפעיל תחבורה ציבורית בשבת כי אז בקולך רמסת את השבת.

וכיוון שארץ ישראל ועם ישראל יקרים לנו היינו רוצים להצביע למפלגה שתשמור על שלמות הארץ ולא תבתר את הארץ ולא תעקור תושבים ובנים מישובם.

אלא שכאן אני אומר לך במלוא הזהירות והתמימות שאינני יודע האם עדיף ממשלת ימין שתמנע מישובים לפרוח ותגיד שבמצבים מסויימים כדאי שתי מדינות לשני עמים או עדיף ממשלת שמאל כי אז השמאל לא יעיזו לעשות מה שהימין עשה .וימין באופוזיציה ילחמו מלחמת חרמה נגד עקירת ישובים.

והנסיון הראה שממשלות הימין נתנו הרבה שטחים ועקרו ישובים הרבה יותר ממשלות שמאל.

ועל כן בענין הזה מי יודע ומי ערב מי ישמור על הארץ או מי יפגע בה ?.

לכן חושבני שמי שרוצה לבחור על פי ההלכה צריך לבחור במפלגה שהתורה היא הבסיס והיסוד באותה המפלגה כי אז הוא שותף לדבר מצוה.

הגם שחשוב לדעת שגם במפלגות כאלו עשויים לטעות אבל את הדבר הכי בסיסי אנחנו נעשה לכבודה של תורה.

אני חושב שראוי שכל המפלגות הנקראות דתיות צריכות לפרוס דרך וגישה אמיתית מה מגמתן ומה הדרך בה ילכו ואם מועמד מגדיר את עצמו "דתי ליברלי" לי חשוב לדעת מה המשמעות הליברלית שלו והאם בביטוי זה הוא מתכוין לומר שיש דברים ביהדות שלא אכפת לו לוותר עליהם.

כי אם כוונתו בליברליות שצריך להיות חבר של כולם ולומר שלום יפה אז רבים יסכימו עמו אבל אם הוא מתכוין לכך שיהא בעד הרס משפחות יהודיות כהלכה והרס הנשואין כדת משה וישראל אזי אנשים ישקלו פעמיים האם להצביע למפלגות כאלו או לא.

הנני מציע לך להמתין לשמוע את כל המצעים והקולות ואז יהא שיקול דעת מכוון ואמיתי יותר להצביע למי שכבודה של התורה כבוד העם וארצנו הקדושה יקרים ללבו.

כתבות נוספות