שאל את הרב

כשרות באוכל טבעוני

חדשות כיפה רבני כושרות 23/09/18 02:20 יד בתשרי התשעט

שאלה

שלום. רציתי לשאול האם יש חובה בכשרות באוכל טבעוני?

פעם שעברה כתבתי את השאלה הזאת בידיוק ולא ענו לא לי השאלה. לא דיברתי על אוכל מבושל במסעדות בכלל.

(טבעוני- הכוונה שאין בו בכלל מצרכים מן החי כגון דבש, חלב, ביצים, שומן וכ״ו), שלא מבושל או אפוי. אלא ״כמו שהוא גדל״. ובתנאי שאם יש בו חשש של חרקים ותלעים הוא יבדק טוב באור לראות שאין בו כלום. לדו׳ זירעי צ׳יה, תבלינים שיבדקו היטב, קפה שהוא 100% רק קפה וכו?

ומה לגבי מוצרים אפויים או מבושלים שהם 100% טבעונים ויש להם חותמת של vegan friendly? והם מתחייבים בזאת שאין במוצר שמן או חלב מן החי בכלל גם לא בתהליך הייצור. וכאן הכוונה למוצרים שמיוצרים במפעל. בפס ייצור.

ולגבי מצרכים שצריכים לחשוש בהם ממעשרות- הכוונה למוצרים שנקנים מחו״ל.

שוב, תודה מראש על התשובה והקדשת הזמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

העתקתם את שאלתכם שוב ואיני יודע מדוע.

לנושא של אוכל אפוי או מבושל עניתי לעיל שהעובדה שהמוצר טבעוני אינה מעידה דבר על כשרות הכלים שבו הוכן ועוד.

לנושא של אוכל גולמי ללא תוספות - כתבתי שזה שאלה כוללת מידי וגורשת שאלה פרטנית על כל מוצר. באופן כללי ישנם האבה מוצרים 'טבעיים' שצריכים כשרות, למשל פירות יבשים רבים מורחים עליהם שומן שעלול להיות מן החי, ישנם אפילו פירות טריים שמורחים עליהם דונג שמופק מחרקים ויש מחלוקת בפוסקים אם הוא כשר. יש עדשים אדומות שאת צבען מחזקים באמצעות שמן ממוחזר, ויש עוד דוגמאות רבות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות