שאל את הרב

כפרה על גילוי עריות

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 12/12/19 19:55 יד בכסלו התשפ

שאלה

היי עברתי על גילוי עריות מעדיף לא להיכנס לפרטים בכל מקרה לא נעים לי בכלל צריך אומץ לכזאת הודעה לרב ואני רוצה לדעת איך אני יכול לכפר על זה ?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

יש בגמרא חילוקי כפרה, והרמב"ם סידרם יפה במשנה תורה הלכות תשובה.

בחטא כזה הכפרה תלויה בתשובה, יסורין, ויום הכיפורים. על כן עליך לעשות תשובה הכוללת וידוי, חרטה, בושה, וקבלה לעתיד. אם יבואו יסורין, תחשוב שהם באים בשל עוונך וקבלם באהבה. וביום הכיפורים תצום כדין, ותעשה תשובה.

כמו כן טוב לעשות נוסח תיקון כרת להחיד"א. וכן להשאר לילה שלם ער וללמוד בו תורה. כנגד כל פעם שחטאת תעשה לילה כזה, כהוראת האר"י בשער רוה"ק על כפרת כרת.

והשם הטוב יכפר בתנאים המבוארים ברמב"ם לעיל שיסורין ועוד תולים וכו' ורבינו יונה כתב שחסד מבטל התלות בייסורין אם אכן עשה תשובה.

כמובן במקביל יש לבדוק כיצד תוכל לסייע נפשית לעצמך, וגם למי שחטאת עימה או עימו.

לפעמים לא די בבקשת סליחה או שיחה, אלא יש לגשת לאנשי ונשות מקצוע על מנת שיתווכו ביניכם כחלק מתיקון מה שקרה, לא רק בתחום הרוחני אלא גם בתחום הנפשי. דברים מעין אלו עלולים להשאיר צלקת עמוקה, ויש לטפל בהם.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות