שאל את הרב

כמיהה עמוקה לזוגיות וללא הצלחה בדייטים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/06/19 09:12 טז בסיון התשעט

שאלה

שלום, אני בת 22 וכבר מגיל 18 כמהה לזוגיות עמוקה ואמיתית שתוביל להקמת בית בע"ה ובעיקר תשלים אותי ותגרום לי להרגיש את השלמת החסר שאני כ"כ חפצה בו ושאוכל לתת ולהעניק לבן הזוג שאיתו אחיה את חיי.

פתחתי בהקדמה הזו מכיוון שאני מרגישה שהרצון העמוק הזה הוביל אותי לפעול בצורה לא נכונה הרבה פעמים כאשר אחת מהן הייתה שניסיתי להיכנס לקשר עם חילוני, מאמין אומנם אבל חילוני.

ובפעם השנייה הכרתי מישהו דתי שכ"כ רציתי להאמין שאולי הוא המיועד וסירבתי בכל צורה שהיא לשפוט אותו על סמך המעט שהכרתי כאשר הוא עשה בדיוק ההפך ושפט אותי כמעט מבלי להכיר אותי וסירב לנסות להמשיך לפתח את הקשר..

לאחר הניסיונות האלו ועוד אחרים, הגעתי למסקנה שאולי כדאי לי לשחרר ופשוט לא ליזום, לא לנסות כ"כ בעצמי ופשוט לתת לקב"ה לעשות את שלו.

העניין הוא שקשה לי פשוט לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות כלום.

אני קצת מתחילה להתייאש והמחשבות הרעות מתחילות ממש לחלחל ואני שואלת את עצמי האם אהיה מאלו שמתחתנים בגיל 27\ 30 ? מי יודע מה טומן בחובו העתיד? כמובן שאני באמונה שלמה עם כל מה שיבוא אבל לפעמים זה קצת קשה ואני כ"כ רוצה להכיר כבר את המיועד.. ובמקביל חושבת שאולי אני עדיין לא מוכנה כי אני פשוט לא האדם הטוב שבאמת הייתי רוצה להיות.. אני בדרך, מתקדמת, ואני צריכה מישהו שיכיל את העובדה שאני מתקדמת ומנסה להתקרב יותר ויותר אל האידאל אבל אני רק בדרך, וזה לא קורה ברגע.. אבל אם אף אחד לא יסכים לקבל את זה? ואם יש מישהו שמסכים לקבל את זה, היכן הוא נמצא?

מרגישה מיואשת ושכבר נמאס לי לנסות לחפש .. אני די מבולבלת ומעט מיואשת.

מחפשת עצות לחיזוק האמונה בעניין הזה.. תודה רבה !

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך אהובה.

קודם כל, אל תתייאשי.

אני אגיד משפט שהוא בטח מעצבן, אבל הוא באמת נכון, את באמת סה"כ בת 22.

מהנסיונות שהיו לך עד עכשיו, להסיק מכך מסקנות קשות, זה ממש לא נכון.

תנסי במקום להסתכל על ההתקדמות העצומה שעשית עד עכשיו, ניסית לצאת עם בחורים שונים וראית מה לא מתאים לך.

סבא שלי היה אומר על כך, שכל בחור שיצאת איתו מקדם אותך לעבר המטרה, וזה באמת ככה.

לוקח לנו זמן לפעמים לאזן בין מה שאני רוצה לבין מה שאני צריכה. כלומר, לפעמים יש לנו בפנטזיה את הבחור שאנחנו רוצות. מה בדיוק אני רוצה שיהיה בו, ואיזה אידיאלים יהיו בו. אבל לא תמיד זה מה שאני צריכה. בסוף חשוב שנקבל את הבחור שאנחנו צריכות, ולוקח לנו זמן לפעמים להבחין בהבדל. כי לפעמים הבחור שחשבנו עליו בפנטזיה הוא לא באמת טוב לנו ולא יעשה אותנו מאושרות.

איך עושים את זה? איך מביאים את עצמינו לבוא לידי כך שהבחור שאנחנו רוצות הוא גם הבחור שאנחנו צריכות?

כל אחד שאת יוצאת איתו, וזה לא מצליח, תנסי לחשוב מה את יודעת על עצמך היום שלא ידעת קודם? ואם ידעת, אז תנסי לחשוב מה התחדד אצלך בהבנה שלך לגבי מי שאת ומה בדיוק את מחפשת. כל זה יעזור לך לחבר בין הבחור שאת רוצה לבחור שאת צריכה.

תנצלי את התקופה הזו של הדייטים כדי להפוך לאדם טוב יותר.

זו תקופה מדהימה של עבודה על המידות. להיות סבלניים כלפי מי שלא ראוי שנהיה סבלניים כלפיו. לכבד אנשים אחרים, גם אם נראה לנו שהם אפילו לא מכבדים אותנו.

כי גם בתוך המערכת הזוגית העתידית שלך, אחרי שתתחתני עבודת המידות היא חלק מרכזי.

בסופו של דבר, אני מאמינה ומתפללת עבורך שהבחור המיועד יגיע בקרוב, ו הוא יהיה שווה את ההמתנה שלך, כי גם את תהיי אדם אחר, וטוב יותר אחרי כל המסע הזה.

אני גם חושבת שהלחץ לא מוסיף לשום דבר.

יותר מכך, הוא אפילו מבריח את הבחורים שאת יוצאת איתם. על אף שנראה לך שמי שנמצא מולך לא יודע שאת לחוצה או מיואשת, שתדעי לך שאת טועה.

רואים ומרגישים את זה. זה בא לידי ביטוי בעיניים, וזה בא לידי ביטוי בתנועות הגוף, ואלו דברים שאין לך שליטה עליהם.

תצאי מהלחץ ותצאי מהמחשבות השליליות, זו עבודה עצמית שלך עם עצמך, אבל באמת שכל הסימנים מראים שאין לך סיבה להתייאש וזה רק עניין של זמן עד שתכירי את מי שבסופו של דבר יהפוך להיות בעלך, ואפילו אבי ילדייך העתידיים.

תצאי על מנת להכיר את האדם שמולך.

בפעם הבאה שאת יוצאת לדייט עם בחור, תחשבי על כך שבאת להכיר מישהו חדש. אל תחשבי רחוק בכלל, תנכחי בכל הווייתך בתוך הדייט הנוכחי.

כשיסתיים הדייט תנסי לחשוב אם היה לך נחמד ואת רוצה להמשיך להכיר אותו עוד פגישה אחת. רק פגישה אחת. לא לחשוב רחוק ולא לחשוב על חתונה.

האם היה מספיק מעניין והיה לך נעים בכדי שתיפגשו עוד פעם אחת.

אם תחליטי שלא, לא קרה כלום, תיפרדו בצורה נעימה ומכבדת ותמשיכי לבחור הבא.

בהצלחה!

סיון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות