שאל את הרב

כמה עניינים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 22/02/18 18:21 ז באדר התשעח

שאלה

בס"ד.

שלום לרב..

ברצוני לשאול את הרב מספר שאלות י שהרב יוכל להתפנות אליהן. בתודה מראש.

א. יש לנו יחידת דיור שהוריי משכירים והשבת הביוב עלה ובעצם מלא מים חדרו פנימה לדירה ללא הפסק ומה שעשו זה שהתקשרו לעייריה והם שלחו משהו שיתקן את זה.. הוא הגיע ברכב ועשה את מה שצריך - אינני מבין בדברים הללו

חיפשתי בספרים של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל על שבת ולא מצאתי התייחסות למקרה כזה מה מותר ומה אסור.. האם הרב יודע מה ניתן לעשות במקרה כזה?

ב. יש לי תאומה בגילי 21 שמחפשת שידוך והיא כועסת עליי קצת שלמרות שלמדתי בישיבה כמה שנים אני לא מציע לה את אף אחד מהבחורים שם .. הסברתי לה שאני חושב שאני לא מספיק מבין בלשדך וחושש שאשדך לה בנים שלא יתאימו לה כי אני לא באמת מצליח לרדת לפרטים ולזהות בחורים שיותר יתאימו לה מבחורים אחרים...

מה אפשר לעשות כדי לעזור לה בעניין?

ג. דבר אחרון..

אני כאמור בחור בן 21 שכעת סיים שלוש שנים בישיבה וחצי שנה של צבא מאחוריי.. נשאר שנה וחצי בע"ה

אני כבר יותר משנה רוצה לומר למשהי שהיא מוצאת חן בעיניי ושהייתי כל כך רוצה להיפגש/לצאת איתה ולבדוק אם ישנה התאמה להקים בית.. והסיבה שלא עשיתי זאת עד כה היא כי אני חושש שאני לא מוכן עדיין להתחתן...אבל מצד שני אני כבר משתגע בתוכי.. אני אומר לעצמי יאללה מה זה משנה אם אתה מוכן או לא מוכן.. תגיד לה את זה עכשיו! כמה שיותר מהר! ולך תדע אולי היא תסכים לחכות אולי היא תשכנע אותי שאני כבר מוכן ונתחיל להיפגש או אפילו אולי היא תגיד לי מצטערת אני לא מרגישה כמוך .. אני לא בעניין.. אך לפחות אדע זאת ואפסיק לדמיין כל מיני דמיונות שאנו מתאימים.. מה דעת הרב?

תודה גדולה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

א. יש להזמין אינסטולטור שאינו יהודי שהוא יתקן.

ב. ג. אתה יכול וצריך להכיר בכחך שכל העושה דברים לשם שמים הקב"ה לא מביא תקלה על ידו. הן לגבי אחותך והן לגביך, אדם צריך לעשות השתדלות ראשונית והקב"ה ישלים ויגמור בעדו. הקב"ה רוצה שאנו נשתדל ונעשה והוא יפעל מצדו. אנחנו צריכים לבנות בית מקדש (משכן) והקב"ה שרואה את עמו רוצים יוריד שכנתו עלינו.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות