שאל את הרב

כביסה בחול המועד

חדשות כיפה הרב יצחק שלו 04/04/18 17:07 יט בניסן התשעח

שאלה

אני נוהג ללבוש במהלך כל חול המועד בגדי שבת לכבוד המועד. העניין הוא שמכיוון שבדרך כלל לובשים את הבגדים הללו במשך מקסימום יומיים שלושה ברצף יש לי רק שני מכנסי שבת. לעניין חול המועד, לא נעים ולא נוח לי, הן מבחינת הנקיות האישית והן מבחינת הריח לסביבה, ללבוש את הבגדים יותר מיומיים שלושה ללא כביסה.

האם מותר לי לכבס את בגדי השבת בחול המועד? האם ניתן להקל בצירוף של הבגדים לכביסה של ילדים שבמותרים בכיבוס בחול המועד?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

מועדים לשמחה.

כל כיבוס הנדרש לצורך הרגל או לחול המועד מותר. לכן ניתן לכבס את הבגדים שרוצים ללבוש בחול המועד אם הם התלכלכו וכד', ובוודאי שאין שום עניין ללכת עם בגדים מלוכלכים או לא נעימים בחג.

אמנם אין להוסיף למכונת הכביסה כביסה שאין בה צורך לחג, ואפילו אם יש מקום במכונה.

אם ניתן לצרף מכונות כביסה על מנת לחסוך בהפעלת המכונה ובעשיית מלאכות מיורות, ברור שכדאי לעשות זאת, ובלבד שהבגדים לא יינזקו בכך. לכן אם ניתן לצרף לבגדי ילדים מלוכלכים שמכבסים אותם בלאו הכי טוב, ואם לא, וכגון שחוששים שירד עליהם צבע, או שיצאו מאוד מקומטים בשל דחיסת הבגדים במכונת הכביסה, ניתן לכתחילה להעיד אותם בפני עצמם.

חג שמח

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות