שאל את הרב

ייסורי מצפון ,חרטה ובושה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 24/04/19 17:41 יט בניסן התשעט

שאלה

אני ובן זוג שלי יחד חמש שנים ,ובשנה הראשונה של הקשר התנשקתי עם ידיד טוב שלי מפעם..לא מזמן אחותי פלטה שהתנשקתי עם הידיד אך לא אמרה מתי . הסתרתי את המועד של הנשיקה ומרוב פחד שיגלה ויצור קשר עם אותו ידיד ,התקשרתי בעצמי וביקשתי מהידיד שלא יגיד כלום במידה ויישאל.

חבר שלי לא עשה עם זה כלום ולמרות שנפגע מאוד והתרחק ממני לזמן מה ,אבל מרוב שפחדתי שייפרד אם יגלה עשיתי מה שעשיתי. אני נותרתי עם חרטה ,ואני מרגישה רע שהוצאתי כביסה מלוכלת ופעלתי מאחורי הגב של חבר שלי שאני כל כך אוהבת . אני כל הזמן חושבת על זה למרות שחבר שלי כבר שכח מזה ואני מקווה שגם הידיד אבל זה עצוב שאחרי קשר כל כך ארוך התקשרתי למישהו שבכלל כבר לא זכר את מה שקרה פעם ואני לא בקשר איתו בכלל ,לא יודעת למה עשיתי את המעשה המטופש הזה ואני מרגישה פתטית וחסרת מוצא.

תשובה

שלום

מבלי להתייחס לעניין הזוגיות שלא במסגרת נישואין ומבלי להתייחס למגע אינטימי עם גברים, אני חושב שבאופן כללי, כאשר כתוצאה ממעשים שלנו קוראת אי הבנה או אי נעימות עם אנשים סביבנו ונוצר ריחוק, הדבר הכי טוב והכי מומלץ (אם זה אפשרי) זה לבקש לדבר. להניח הכל על השולחן. לא לנסות ליפות את הדברים בשקרים כאלו או אחרים (זה לא אומר שתמיד צריך לפרט הכל לפרטי פרטים). להודות בחולשות (לכולם יש). להסביר שדברים לא נבעו מרוע, ובטח לא מרצון לפגוע, אלא ממצוקה כלשהי.

זה לא נעים ולא קל, אבל זה הכי אמיתי, ובסופו של דבר, יש לזה הכי הרבה סיכוי לתקן את מה שקרה.

אם זה לא אפשרי מסיבה כלשהי, אפשר לכתוב את מה שכתבתי לעיל (לא בסמס. משהו קצת יותר רציני. בכתב יד זה תמיד מעיד יותר על אכפתיות).

בהצלחה וחג שמח

כתבות נוספות