שאל את הרב

מין אוראלי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 11/06/20 08:53 יט בסיון התשפ

שאלה

שלום הרב.

ברצוני לשאול לגבי יחסי מין אוראלי...

תשובה

בס"ד

שלום רב,

ההלכה מבררת את המעשה. יש בהלכה, בכל עניין: מותר ואסור - אני מבקש להקדים הסבר רעיוני לפני הסיכום ההלכתי.

בנושאים של קשר מיני, למרות שהמעשה נעשה בגוף, יש משקל גדול למרכיב הפנימי, הרגשי-רוחני. חשוב לעסוק ברוח, כי במיניות זוגית, בוגרת ומודעת, עונג והנאה מלאים, תלויים מאוד בקרבה משולבת של נפש וגוף.

הקב"ה ברא את הגוף של הזכר והנקבה כך שהם יכולים להתחבר באופן פיזי: שילוב איבר בתוך איבר. חיבור של 'זכר ונקבה' קיים בכל היצורים, יונקים עופות זוחלים...

האדם יכול להפריד את העונג מפעולת החיבור: זכר מענג נקבה באיבר שלה. נקבה מענגת זכר באיבר שלו, לשם כך אין צורך להתחבר.

הטבע מציע את העונג הגדול ביותר, כאשר נוצרת אחדות גדולה ומלאה. אין כאן רק חיבור של איבר בתוך איבר, גם לא רק גוף שמחובר לגוף, בני אדם מסוגלים לחוש חיבור מלא ושלם: גוף שמאוחד עם גוף ונשמה עם נשמה.

כך כתוב בתורה: "...ודבק באשתו והיו לבשר אחד" המילה 'אחד' בפסוק זה מציינת חוויה מרגשת ונפלאה - של אחדות גדולה, גופנית-רוחנית.

לכל אדם, גוף ונפש. אנו בנויים כך שכאשר האיש והאישה אוהבים אחד את השני, והקרבה הרגשית מתעצמת יחד עם החיבור הגופני, נוצר רגע בו שני הגופים מתפקדים כגוף אחד - גוף ונפש מתאחד עם גוף ונפש.

לשם כך לא צריך 'תנוחות' ו'גיוונים'. צריך דווקא לראות זו את זה, לרצות זה את זו, ולהיות זו עם זה, בקרבה מלאה.

חלק גוף עליון - פנים אל פנים בשמחה ואהבה, בנשיקה. איברי החיבור למטה, מחוברים זה אל זה בטבעיות.

החיבור שנוצר בדרך זו, הוא חוויה של שלמות. זה לא רק איבר שהתחבר לאיבר, זה גוף שהתחבר לגוף, כמו ריקוד בשניים... ולא רק גוף עם גוף, אלא גם נפש מחוברת לנפש, אחדות מלאה. לא לחינם נקט הכתוב במילה הגדולה: 'אחד'. כך מופיע גם בספרים הקדושים – חיבור בין איש ואישה מחולל מציאות נשגבה של אחדות גדולה. לא מילים יפות ונשגבות, לא פיוט ושירה, אלא אחדות ממשית(!) גופנית ורוחנית.

זו לא פרקטיקה פשוטה. צריך ללמוד זאת. איש ואישה צריכים להיות רגישים ואוהבים מאוד, להכיר אחד את השני בגוף ובנפש. קשר כזה דורש זוגיות קבועה ואיתנה, אהבה גדולה ואמתית יחד עם סבלנות, התחשבות והרבה רגישות גופנית. התנ"ך קורא לחיבור 'דעת' ('והאדם ידע את חוה אשתו') מפני שכל צד צריך להכיר היטב מה ואיך לפעול עם בן זוגו כדי להגיע לחיבור מלא ושלם.

קשר כזה מוכיח שיש רגעים של שלמות ואחדות בעולם. זו חוויה נעלית, כאשר חיבור חומרי-גופני, הופך לאירוע הוליסטי: גופני-רגשי-רוחני.

לצערי, בתקופתנו, מתמקדים ועסוקים בסיפוק גופני, מאבדים את האפשרות הנפלאה של הקשר המרומם, שיש בו גם את העונג הגופני וגם התעלות רגשית ורוחנית, אליהם מגיעים בחיבור שלם ומלא בין איש ואישה .

מכאן – להלכה ולפרטים המעשיים:

אישה מענגת את בעלה:

איננו מוצאים איסור מפורש, אלא יש לוודא שמקום הפליטה של הזרע יהיה באיבר של האישה. כמו כן- יש צורך לוודא את רצונה החופשי והסכמת האישה לבצע את זה, ואם לא, יש בזה משום זנות ואונס.

גבר מענג את אשתו:

יש אוסרים ויש מתירים. בכל מקרה, המעשה צריך להיות בחושך. תנאי בסיסי, שזה רצון ובקשת האישה, ולא רצון הגבר בלבד.

עיינו בתשובה ארוכה ומפורטת בעניין:

https://www.ve-ahavtem.com/single-post/2018/01/14/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%A2%D7%9C-%D7%A0%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A7-%D7%91%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%95-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94-%D7%95%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%A8

כתבות נוספות