שאל את הרב

יוצאת עם בחור בעל מחלה גנטית

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 24/04/19 08:57 יט בניסן התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני יוצאת עם בחור כבר שבועיים ואני מרגישה איתו חיבור ממש טוב, גם מהצד שלו זה נראה שהוא מרגיש חיבור טוב.

אבל הבעיה היא שיש לו מחלה, אמנם אצלו זה לא כזה חמור כי הוא מטפל בזה אבל לפי מה שהבנתי תוחלת החיים של מי שחולה במחלה הנ"ל לא ארוכה. כלומר, בגיל 60 בערך.

בנוסף, המחלה תורשתית והוא יכול להעביר אותה לצאצאים.

אני אוהבת אותו ואני מרגישה איתו חיבור ממש טוב אבל מצד שני אני לא רוצה שילדיי יהיו חולים וח"ו להיות אלמנה בגיל צעיר...

מה כבוד הרב מציע לעשות?

תודה רבה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

אני מבין את ההתלבטות, ושומע את הצליל הנוגה המתלווה אליה. אני מבקש לחזק את ידייך בהתלבטות חשובה ועדינה זו.

הלכתית- אין בעיה בנישואין אלו. גם כלפי הילדים שיוולדו. לא מדובר במחלה שלא מאפשרת חיים.

אמונית- אנו יודעים שהחיים ביד נותן החיים. ובכל בוקר אנו מתכוונים ברצינות רבה באומרנו תודה על שהחזיר נשמתנו בחמלה. ללא החמלה האלוקית, לא היה קם שום אדם בשום בוקר, ואין הקימה בבוקר דבר מובן מאליו, גם אצל אדם בריא. אמנם כאן יש סבירות גבוהה יותר למוות בתחילת גיל הזקנה ולא בהפלגת ימים. אך מי תקע לידינו שלא ימצאו תרופה בעתיד, ומי אמר שד' לא ינהל את המציאות באופן שונה ממה שאנו צופים בכלים שלנו, ומי אמר שהילדים אכן ירשו זאת. לכן, יש לבטוח בד' ולתת בו אמון, ולקבל זאת אם העתיד יהיה כפי שתארת שלא בהארכת חיים, אך גם לדעת שיתכן שיהיה טוב יותר. והכל מושגח, והכל לטובה במגמה האלוקית בעולם.

נפשית- רק את יכולה להכריע האם חיים כאלו יהיו אפשריים עבורך. הן ברמה הזוגית, הן ברמה האימהית. אני מבין את שני הצדדים, ובשניהם יש טעם מוסרי. לפיכך את רשאית ליטות לאחד מהצדדים כפי הערכת יכולתך, וכפי השיקול של האהבה וההתאמה יחד עם הסיכון העתידי.

אני מאחל לך בחירה נכונה, לאחר שתתפללי על כך.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות