שאל את הרב

טורדנות כפייתית במצוות

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 10/07/18 00:03 כז בתמוז התשעח

שאלה

שלום רב,

כבר כמה שנים אני מניח תפילין בבקרים ומתפלל, התחלתי זאת בשביל להודות, הבעיה שעם הזמן פיתחתי מחשבות טורדניות בנושא, אם מחשבתי לא ממוקדת בקריאה, אני מרגעש שמשהו רע יקרה לי ולקרובי ומכריח עצמי ולקרוא מחדש את הכל.

ממצב בו הייתי קורא כרבע שעה עד חצי שעה, כרגע אני קורא בין חצי שעה לשעה.

אשמח לתגובתך,

תודה, עידן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואל היקר שלום,

עליך לדעת ולהפנים שהקדוש ברוך הוא אוהב אותך. אוהב אותך כמו אבא.

לפעמים יש לנו דמיונות כוזבים כאילו הקדוש ברוך הוא זה איזה דמות שד הוליוודית שממתינה עם פטיש 5 קילו לרגע שבו תטעה - ואז ייכנס בך. חלילה וחס. יש נו אבא רחום ואוהב, ארך אפיים וקשוב.

התורה ניתנה לנו, בני אדם. לא ניתנה למלאכים ולא ניתנה למיקרוסקופים. בן אדם עושה השתדלות, הוא מתאמץ לעשות כמה שיכול. אבל אין כזה דבר מושלם. אין מושלם בעולם הזה. וגם אם תקרא שלוש שעות, לא תגיע לשלמות. כי מטרת העולם הזה היא עבודה, לדעת שגם אם זה לא שלם זה מקובל ומרוצה לפניו יתברך.

בעניין המחשבות באופן ספציפי, ראה את הגמרא שמספרת על אמוראים שמעידים על עצמם שהיו חושבים מחשבות זרות במהלך התפילה, והם קדושי עליון! אלא, שהם בני אדם. והתורה ניתנה לנו, בכוונה, כדי שנדע להשלים ולהשתלם.

(מקורות: תלמוד ירושלמי ברכות פרק ב הלכה ד)

עלה והצלח ידידי, בנחת ובשלווה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות