שאל את הרב

חלום על שדים

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 14/02/20 10:31 יט בשבט התשפ

שאלה

לפני כמה שנים היה לי חלום על שד קטן (בערך בגודל של גלגל מכונית) בחלום השד ניסה לעלות לי על הראש ואחרי כמה שניות הוא נעלם. ואז הופיע באזור הרגליים שלי.

הוא ניסה למשוך ממני את השמיכה ובחלום אני מנסה לצעוק ולהשמיע קול. אבל לא מצליח, הרגשתי כמו אילם. התעוררתי בבהלה. ואז שמתי לב שהשמיכה כבר לא עליי אלא היא נמצאת על כיסא בחדר.

הדבר הכי מוזר זה שבחיים לא הכנסתי כיסא לחדר שלי ובטח שלא באותו הלילה.

אני מנסה למצוא למקרה הזה הסבר כמה שנים אבל תמיד קיבלתי תשובה שאני מדמיין.

ואני יודע בוודאות שמה שקרה אמיתי ושלא היה כיסא בחדר לפני שניכנסתי לישון. (אני גם נועל את החדר בלילה ככה שאף אחד מהמשפחה לא היה יכול להכניס את הכיסא)

תשובה

שלום

באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות ומחשבות מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים. הרבה פעמים כוח הדמיון מרכיב בחלום דברים שונים מהקשרים שונים.חלק מהדברים כמובן יכול להגיע ממחוזות הדמיון שהושפעו על ידי ספרים או סרטים.

חלומות שווא ידברו.

אין לי הסבר יותר טוב משלך למה שקרה במציאות בחדר, אבל לא נראה לי שבגלל זה נכון לברוח למחוזות הפנטזיה. יש בעולם כל מיני מקרים שקרו, שלא היה להם הסבר הגיוני שאנשים הצליחו לחשוב עליו, ובגלל זה המציאו כל מיני תיאוריות בדיוניות - מראיית הירח ככדור גבינה שנאכל כל חודש ועד למפלצת באגם לוך-נס. ועוד הרבה מאוד דוגמאות אחרות.

אם אדם קם מוטרד מחלום, יש בהחלט מקום לעשות הטבת חלום כפי שמופיע בחלק מהסידורים, וכמובן טוב מאוד גם לתת צדקה.

אין לך מה לדאוג.

כל טוב

כתבות נוספות