שאל את הרב

חיזוק בענייני טהרת המשפחה - כי קשה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 22/05/19 07:43 יז באייר התשעט

שאלה

שלום לכבוד הרב,

ראשית אני רוצה להודות על פועלך ופועל הרבנים שעונים בפורום . לעתים, רק מקריאת השאלות והתשובות , מתרוממת הרוח מפני הרצון הנקי של השואלים והרצון הנקי של העונים בדיון על קיום מצוות והתורה.

אני ובעלי מתחזקים לבד בהדרגה , כעת שומרים שבת באופן מלא ולאחרונה גם מנסים נידה. רציתי לקבל חיזוק באשר למצווה הזו שמאוד קשה ליישמה באופן נפשי בשבילי לא מבחינת יחסי האישות אלא מגע בלבד. לפעמים רק חיבוק יכול לשנות הכל ולעודד. החודש לא צלחנו בזה ועברנו תקופה יחסית קשה אז ממש נפלנו. איך אפשר לצלוח בחודש הבא את העיניין.

תודה רבה,

תשובה

שלום וברכה

איזה עונג לקבל בקשה כזו.

מזוג שמתחזק בהדרגה – אין טוב מזה.

מזוג שנפגש עם הקושי הגדול של טהרת המשפחה, שהיא אכן מצווה קשה, ומשנה סדרי עולם בזוגיות, ואף על פי כן מחפש את הדרך להמשיך במסע שהוא הולך בו.

מה אומרים לעצמנו, כשאנו מחד גיסא מבקשים באמת לטפס למעלה ולממש את המשמעות המלאה של שמירת תורה ומצוות, ומאידך גיסא חווים קושי גדול (ב"ה שזה קשה. זוג שזה לא קשה לו – הוא באמת בצרות), ומחפשים מקורות שמהם ניתן לינוק חיזוק.

טוב לנו כי יהיו בנו כמה תנועות שיחזקו אותנו. לא כיוון אחד בלבד, אלא כיוונים שונים, ובכל פעם אנו שואבים את העוצמה משילוב של התנועות.

כגון (בראשי פרקים, ואם תרצו להרחיב בנושא כלשהו – אשמח):

עצם העובדה שאנו עושים את מה שהקב"ה ציווה, בואר על ידי חכמים שהוא ציווה אותם לכונן את התורה, ונקבע להלכה. זו זכות גדולה מאוד להיות נאמנים לברית זו.

הביאור המופלא של חכמים על החשיבות של ההתרחקות, לחידוש הקשר שבין איש ואשתו: "תניא, היה ר"מ אומר: מפני מה אמרה תורה נדה לשבעה - מפני שרגיל בה, וקץ בה, אמרה תורה: תהא טמאה שבעה ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה". ואנו מטמיעים בנו את ההכרה כי הריחוק המוחלט הוא היותר תשוקה מחודשת וחיפוש מחודש.

ההכרה שכאשר מתחזקים – טוב לעשות זאת קמעא קמעא. בזהירות שלא להתרשל, ובזהירות לצד השני שלא לקפוץ גבוה מידי. אם תרצו, כדאי לקרוא את https://www.ypt.co.il/beit-hamidrash/view.asp?id=4826, גם אם לא כל המונחים יהיו ברורים שם.

אלה דוגמאות בלבד, למה שכדאי לכם לעשות: ליצור לכם מעיינות, מתוך הלימוד שלמדתם והביא אתכם להתחזקות, שיאפשר לכם לצלוח את התקופה הקשה הזו כתקופה של חיזוק ובניין, ולהתעוררות מחודשת של הקשר ביניכם.

כל טוב ובהתפעלות

כתבות נוספות