שאל את הרב

חזרת הש"ץ אולי הגיע הזמן לבטל אותה?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 28/02/19 12:11 כג באדר א'

שאלה

שלום לכבוד מעלת הרבנים היקרים כאן.אני באמת שאול אתכם האם לא הגיע הזמן לבטל את חזרת הש"ץ בתפילה? הרי ידוע לכם בודאי שתיקנו אותה אנשי כנסת הגדולה עבור אלה שלא יודעים לקרוא אז מה הקטע בימינו? זה פשוט לא מתאים לימנו וחוץ מזה תראו את הציבור איך הוא בכלל לא שם לב לחזרה מדברים אחד עם השני ואפילו קוראים בזמן הזה תהילים ואפילו הצדיקים לומדים בזמן הזה דף יומי אז מה הקטע? אני שואל ברצינות

תשובה

ב"ה

שלום.

שאלה יפה שאלת .אך אתה לא הראשון ששואל את זה כבר קדמוך רבים וטובים עיין נא בכתביהם של ראשונים ואחרונים למשל תקנת הרמב"ם לביטול חזרת הש"ץ ואת 10 הנימוקים שהשיב רבי דוד בן זמרא בשו"ת הרדב"ז. ועיין בדברי מרן השו"ע באו"ח סימן קכד ובדברי כף החיים שיש עוד טעמים לתקנת אנשי הכנסת הגדולה שמופיעה בתלמוד במסכת ראש השנה ונהגו בה כל ישראל עד ימינו אלה.

אבל יש דבר אחד שאני רוצה להסב את תשומת ליבך אליו והוא שתשאל את עצמיך איפה אתה נמצא בחזרת הש"ץ??

עזוב אותך כרגע מי שמפטפט או מי שלומד דף יומי בזמן חזרת הש"ץ(שזה כשלעצמו חמור לא פחות...) איפה אתה נמצא בזמן חזרת הש"ץ ?איפה מחשבותך? על מה אתה חושב באותו זמן. ומה אתה עושה בדקות האלו?

ובכן...

לפני חזרת השץ למשל בתפילת שחרית אתה נכנסת לעולם גבוה נ מאוד מבחינה רוחנית קוראים לעולם הזה "עולם האצילות"

אתה נמצא אצל הקב"ה וקרוב אליו ומדבר איתו אתה הוא זה שפותח את הפה ואת הלב ושולח ממך אליו בקשות .(18 בקשות ובתוכם גם בקשות פרטיות שלך).

אתה שולח את הבקשות שלך כלפי מעלה ואם תזכה אז האוזן שלך תשמע את הבקשות האלה בצורה של "אור חוזר" !

אור חוזר משמעותו כמו שאתה כביכול מדליק פנס מול מראה והאור חוזר אליך ! באור החוזר הזה יכול להיות התשובה לבקשה שלך וגם יכול להיות תוספץ כוח ציבורית לבקשה שלך.

איך שאתה התפללת כך אתה תרגיש את האור החוזר אליך .

אם התפללת עמוק תרגיש בחזרת הש"ץ את האור של התפילה את הנשמה של הבקשה שלך חוזרת ממנו אליך . ככל שתקשיב יותר ותכוון יותר תוכל לשמוע את הבקשה שלך חוזרת באור חוזר ישר ללב שלך!

זה מאתגר !

אבל אל תתיאש בכל תפילה תנסה להקשיב לחזרת הש"ץ ולבדוק את מה שכתבתי לך.

תנסה ותראה ברכה .

בדרגה גבוה יותר תנסה לענות אמן(91 בגימטריה) ולייחד את שם הויה עם שם אדנות (91) .

והאמן לי כשתתעסק עם עצמיך ואם האורות שלך אז לא יעניין אותך זה שמםפטפט בחזרת הש"ץ וגם לא זה שלא מבין (למרות שהוא דתי) מה זה חזרת הש"ץ ולומד דף יומי בזמן הזה.

תתפלל עליהם שהגם הם יזכו להרגיש את האור החוזר הזה.

זה אור מיוחד.אור מתוק.

בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות