שאל את הרב

חזרה בתשובה

הרב אלדד יונה הרב אלדד יונה 29/04/19 10:25 כד בניסן התשעט

שאלה

הרב שלום,

אני בת 28 מבית מסורתי. הייתי נשואה 3 חודשים בלבד והתגרשתי עקב סיבות מצערות מאוד. בעיקר טעות גדולה שלי בבחירת ה"אחד" שהחליט שקצת קשה לו והחיים הם לא סרט הוליוודי אז קמים והולכים. עוד מגיל צעיר מאוד היה לי ברור שאחזור בתשובה ושכביכול "לא אמות חילונית". אני עכשיו בראשית תהליך של חזרה בתשובה עם ליווי של רב אך עדיין יש לי חלל גדול והמון שאלות שאין חי את מי לשאול. חלקן שאלות טכניות בלבד וחלקן שאלות אמונה. בנוסף כל חברותיי נשואות חלק עם ילדים וכל אחת בענייניה. לכן לפעמים יש חלל גדול שקשה למלא. (במיוחד בשבת). אשמח לעצה כיצד יכולה למצוא חברותא. למצוא בנות שהן במקום שלי. אילו ספרים הם חובה לחוזרת בתשובה וכו?

תשובה

שלום וברכה,

אני מברך אותך על ההחלטה המצוינת שקיבלת להתקרב לאבא שבשמיים.

לגבי עצם שאלתך, זה תלוי במקום מגוריך וסדר יומך לגבי חברותא/מסגרת חברתית שתקל עליך את התהליך.

לגבי ספרים- זה גם תלוי ברמת ההתקדמות שלך. יש כאלו שצריכים להתמקד יותר בספרים המחזקים את האמונה ויש כאלו יותר בהלכות והכרת התורה.

אשמח שתפרטי בתגובות (תוך שמירת האנונימיות לגבי זהותך כמובן) את אזור המגורים שבו את מחפשת מסגרת כזו, וכן איפה את עומדת מבחינת התקדמות דתית, ואולי בלי נדר בע"ה יעלה בידינו לתת לך רעיון למסגרת חברתית תואמת.

כמו כן, אם את בפייסבוק, את מוזמנת לגלוש בקבוצות שעניינן חיזוק ליראת שמיים ולימוד תורה, ופחות בקבוצות חברתיות בעלות אופי חילוני.

את מוזמנת גם לקבוצת בית המדרש שלי בפייסבוק, להיות חלק מקהילה וירטואלית של לימוד תורה בצוותא

(שם הקבוצה: חי"ש- בית מדרש חרדי ישראלי).

כתבות נוספות