שאל את הרב

חוות דעת שניה לתינוק שאובחן

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 15/11/18 21:22 ז בכסלו התשעט

שאלה

שלום רב! אני אמא לתינוק בן שנה ותשעה חודשים אשר לפני כשבועיים אובחן לאחר מספר הסתכלויות בודדות בהתפתחות הילד, אבחון שלדעתי הוא מוטעה ושקרי למרות שאני נוטה להאמין לאנשים שטרחו ללמוד רפואה בכל אופן הכל התחיל שהלכנו לפגישות הרגילות בטיפת חלב, והאחות הבחינה שיש עיכוב על רקע התפתחותי ומשם הופננו למכון התפתחות הילד לאחר איבחונים קיבלנו סיכום מרופא שראתה אותו פעם אחת ופסיכולוגיה שראתה אותו 3 פעמים. האבחון הוא שהילד נמצא על ה ספקטרום האוטיסטי (שלא נדע) ילד מקסים שאני אימו ורואה אותו הכי הרבה מן הסתם, ואינני משוחדת וכן חושבת שיש בעיה קלה בהתפתחות השפתית ויש בעיה עם פחד להיגמל מהנקה ויש בעיה עם רצון עז לפתוח ולסגור דלתות אבל חוץ מזה הוא מתקשר עם הסביבה הוא עדיין רק אומר מילה או שניים הוא הלך בזמן וזחל בזמן הוא מגלה עניין בילדים ובסביבה והוא יוצר קשר עין האם להאמין לחוות דעת אחת או ללכת ולבדוק את העניין לעומק? מה לעשות? לפני כמה חודשים יש לציין שהתינוק עליו מסופר היה בידיים של כבוד הרב אליעזר ברלנד וכבודו אמר שהילד יהיה בסדר.. זה עוד לפני שידענו את התשובות לאבחון.. מה לעשות? איך אפשר לשנות את הגזרה?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

תמיד אפשר וכדאי ללכת לעוד עצה ובדיקה, החכמה לא נמצאת במקום אחד, יש לחפשה בהרבה מקומות, ותשועה ברוב יועץ. על כן יש מקום ללכת לרופא אחר,

ברור שלאחר שמקבלים הבחנה סופית המתיישבת על הלב, אפילו שלא נעים לשמוע, יש להרבות בתפילה וצדקה, אבל מאידך יש לעשות בהדרכת ודרך הטיפול שהרופאים השליחים הטובים מציעים לכם. כמו כן אנו יודעים שמכל משבר או קושי האדם נבנה יותר ומושלם יותר. על כן לכו לרופאים נוספים לשמוע דעתם, ולאחר שתעשו שיקלול כל הנתונים לכו בדרך שהרופא השליח הנכון יהיה בעזרכם, הרבו תפילה ושמחה בד'.

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות