שאל את הרב

חבר הומוסקסואל

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/06/19 17:21 כ בסיון התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

אחד מחברי הטובים הוא הומוסקסואל מוצהר, ומחוץ לארון כבר שנים רבות. הדבר מקובל יחסית בחברה שבה אנו חיים. נטייתו המינית אינה מוחצנת יתר על המידה (כמנהגם של רבים מהקהילה הגאה בימינו), אלא שהוא חיי את חייו באופן רגיל וכחלק מכך הוא נמשך לגברים.

לאותו חבר יש בן זוג מזה זמן מה, ויום חתונתם קרב ובא. שאלתי היא מה עלי לעשות- האם ללכת לשמוח בשמחתו של חברי ביום חתונתו עם בחיר ליבו או שמא להימנע מכך, לאור מה שיתקיים באירוע: חתונת זוג גברים. מחד, אני חושב לעצמי כי את בחירותיו לא אוכל לשנות ועל מהלך חייו שבחר לו אין לי השפעה, ולכן מדוע לי להחרים את חתונתו. מאידך, ההשתתפות באירוע מסוג זה - לאור המשמעות ההלכתית שלו - קשה עלי.

אודה מאד לדעתך ולעצתך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

לפני זמן לא רב כתבתי על כך בעלון פרשת השבוע:

https://www.kamoha.org.il/?p=29594

ואלה שני הצדדים, של כאב גדול על סילוף המושג חתונה במובנה ההלכתי ואי-הרצון והיכולת להיות שותף בכך, ומצד שני - תחושה עמוקה של שותפות ביציאתו ממצוקתו.

ובין שני אלה צריך להתנהל.

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות