שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 11/12/19 15:37 יג בכסלו התשפ

שאלה

כבוד אני אדם חילוני מאמין בן למשפחה חילונית ולא שומרי תורה ומצוות. אני כל הסמן משתדל לא לחטוא להיות אדם טוב לא מזמן תרמתי סכום נכבד לחולי סרטן אני מנסה כל הזמן להתחזק באמונה לראות שיעורי תורה נסעתי גם לקבר של הבבא סאלי למדתי בבית ספר דתי אך לא מצליח לשמור שבת תקופה ארוכה של קרוב לשנה הצלחתי לשמור על זרע לבטלה אך לאחר שנה שוב פעם נפלתי ולא מרגיש עם זה טוב מרגיש צער וחרטא ועמוק בתוכי אני מכיר את הצדדים הטובים שבי שזה אדם שאוהב תעזור לחלש ולהיות כל הזמן נחמד לאנשים אך נופל מידי פעם בעבירות ולא מרגיש טוב עם זה תודה כבוד הרב מחכה שתענה לי על השאלה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אנחנו בני אדם ולא מלאכים. לכן הקב"ה מסר לנו דרך תשובה. כולנו - כל אחד במה שקשה לו, נופלים, חוטאים, מתחרטים וחוזרים בתשובה.

אתה כותב: "לאחר שנה שוב פעם נפלתי ולא מרגיש עם זה טוב מרגיש צער וחרטה ועמוק בתוכי..." הצער והחרטה שלך הם הכפרה על החטא. הגבורה שיש בך לשמור את עצמך במשך שנה שלימה ולא ליפול - זו זכות גדולה שעומדת לטובתך.

כולנו מרגישים לא טוב כשנופלים בעבירות, אבל אחרי שעושים תשובה צריך לחזור ולהרגיש טוב מאוד. לדעת שהשם רואה את התשובה הכנה, ומכפר על החטא. ד' אוהב אותך ורוצה שיהיה לך כוח ורצון להמשיך להיות אדם טוב ועוזר כמו שאתה מתאר כאן.

בהצלחה!

כתבות נוספות