שאל את הרב

מחפשת בחור דוס, אבל למה שהוא יתפשר עליי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 10/08/20 19:32 כ באב התשפ

שאלה

שלום וברכה. אני יוצאת עם בחור זמן מה וכיף לי איתו והכל.. יש דבר קטן שמפריע לי, וזה רמת התורניות שלו. אני תמיד חלמתי על גבר קצת יותר "דוס". העניין הוא שבהשוואה אליי אנחנו דיי באותו מקום, והשאיפות הן אותן שאיפות. אני מרגישה שאין לי את הזכות לדרוש יותר ושמצד שני, אף דוס לא יתפשר עליי. אשמח לעצתכם. תודה רבה. תבורכו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום יקרה!

את מתארת קשר חיובי וכיף, שבכל זאת משהו בו חסר. אתם נמצאים במקום דומה, גם במציאות וגם בשאיפות לעתיד. אז איפה בכל זאת הפער?

גם בקשר טוב ובריא יש דברים שהם לא בדיוק פסגת השאיפות. אף אחד מאיתנו לא מושלם, ולכן גם קשר זוגי הוא לעולם לא מושלם. הקשר יכול להיות מדהים ומלא באהבה ושמחה, ועדיין נרגיש שיש חסרונות בבן זוג שלנו. בני אדם, כבר אמרתי?

לא הייתי מוותרת על הקשר כל כך מהר, במיוחד כי את מתארת שבעיקר טוב יחד. אבל כמובן שתמיד נכון לחשוב ולברר מבפנים מה חסר לך.

תנסי לדייק לעצמך מה עומד מאחורי המילים "גבר דוס".

איך נראה הגבר שתמיד חלמת עליו? מה חסר לך מבחינה תורנית? האם זה-

בקיאות הלכתית?

הקפדה על קיום הלכה?

חסד?

תפילות?

מראה חיצוני?

תרבות (מוזיקה, פנאי)?

לימוד תורה?

"דוס" זאת הגדרה רחבה, ויכול להיות שתגלי שחסר לך משהו שאפשר בקלות להכניס פנימה לתוך הקשר בעבודה משותפת. למשל, אם חסר לך לימוד תורה, אפשר לנסות ללמוד משהו ביחד ולהעשיר את הנקודה הזאת.

יש הרבה זוגות שיש ביניהם פער מבחינה דתית. לא מעט בנות מתחתנות עם גבר יותר "דוס" מהן, וגם להיפך. זה לא בהכרח מומלץ- לפער הזה יש השלכות שאני לא אכנס אליהן כרגע, אבל תזכרי שזה קיים.

את לא צריכה להרגיש שאת מתפשרת, יש לך את הזכות לחפש מישהו ברמה התורנית שאת חולמת עליה.

השאלה היא מה התחושה הכללית שלך לגבי הקשר. כשאת מרחיבה את העדשה ולא מסתכלת נקודתית רק על הרמה התורנית- האם את מרגישה שאת מתפשרת?

אני מציעה לך לכתוב רשימה של תכונות שאת מעריכה ואוהבת בבחור שאת יוצאת איתו. כשתראי את הרשימה מול העיניים יהיה לך קל יותר להרגיש אם יש פה מישהו שאת באמת מעריכה ושמחה בקשר איתו או שבאופן כללי היית רוצה מישהו שהוא "יותר". יכול להיות שהנקודה המרכזית היא הרמה התורנית, וזה משפיע על איך שאת תופסת אותו באופן כללי.

לפעמים אנחנו מחפשות גבר שיש בו תכונה מסויימת, כשבעצם התכונה היא כותרת, ובעיקר אנחנו מחפשות להרגיש. יש אחת שתחפש להרגיש שקט ושלווה, ואחרת שדווקא רוצה תחושת חופש ומוטיבציה לטרוף את העולם. אנשים שונים גורמים לנו להרגיש אחרת עם עצמנו, ובקשר זוגי יש לזה השפעה גדולה.

זה המקום לשאול את עצמך- איך אני רוצה להרגיש בקשר זוגי מבחינה תורנית?

ושאלה שניה- האם אני יכולה להרגיש ככה עם הבחור הספציפי הזה? זה משהו שנוכל לעבוד עליו יחד?

קשר זוגי הוא דבר שנבנה לאט לאט, ואני מאמינה שעם הזמן הדברים יתבהרו וגם ההתלבטות הזאת תצמיח בך דברים טובים ותדייק אותך לקראת הבית שתקימי בע"ה.

בהצלחה גדולה!!

עידית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות