שאל את הרב

זוגיות כשחברה שלי הייתה עם בחורים אחרים

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 13/11/19 23:48 טו בחשון התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב. יש לי חברה כבר שנתיים וחצי. אישה מדהימה, טובה, מעריכה, מכבדת, דואגת, צנועה, מבית דתי, באמת לא חסר בה כלום. הדבר שמכביד עליי הוא שבעברה היא הייתה עם אחרים, וקשה לי לקבל את זה. פעם בכמה זמן צפים לי רגשות ותחושות ואני נלחם עם עצמי ועם האגו שלי לשחרר מזה כי אני לא רוצה להיפרד ממנה. קשה לי כי היא החברה הראשונה שלי, ולא הייתה לי אף אחת לפניה. אני לא רוצה להגיע למצב שאני מרגיש פספוס לא חוויתי ולא ראיתי עולם כביכול. אני אוהב אותה אהבת נפש ואני יודע ומרגיש כמה הקשר בינינו מיוחד. אני יודע כמה היא השתנתה והתבגרה לי מול העיניים וכמה העבר שלה מכביד עליה וכמה היא מתביישת ומתחרטת ואני רואה איך היא מתכווצת כשאני משתף אותה בזה שזה מפריע לי, כמה צער יש בה. היא הייתה אז במקום של מצוקה, ואנשים ניצלו את זה ואת התמימות שלה. אך עדיין אני לא מוצא פתרון לאיך אני מצליח לקבל את זה. האגו שלי מפריע לי כי אני באמת רוצה להיות שלם איתה, להיות 100 אחוז ולא 95. אני אובד עצות כי אני לא מצליח לשלוט בזה, התחושות האלה מגיעות פתאום ביום בהיר אחד ולא בגלל משהו מסוים ואז אני נכנס למחשבות ואני מפחד שלא אצליח להתגבר על זה אגיע להחלטה שהקשר יסתיים. אני מתחנן לעזרה כי אני לא מסוגל לעזור לעצמי.

תשובה

שלום וברכה,

אקדים בכך שכדי לקבל החלטה נבונה כדאי לך להתייעץ אישית עם יועץ מקצועי

או תלמיד חכם מקצועי שמכיר את התחום ואותך.

המעט שאוכל לעזור כאן, זה לומר שאתה שואל שאלה חשובה על הקשר הזוגי בינך ובין החברה שלך. ויש כאן כמה דברים שונים שצריך להתייחס אליהם בנפרד.

ראשית, אנו מאמינים בכוחה של תשובה. אם חברתך התחרטה ועברה תהליך של חזרה בתשובה (במלא המובן) אתה צריך להאמין ולקבל זאת ולהיות שמח בכך. לא מזכירים לאדם עוונותיו הראשונים. אם היא בהחלט במקום אחר נקי וטהור, צריך להשאיר את זה מאחוריה וזהו.

מעבר לכך, נושא הגאווה והאגו שלך שקשה לך מכך שהיא הייתה עם בחורים ואתה לא היית עם בנות הוא בעיניי לא נכון, ואולי אפילו קצת עקום.

מעבר לכך שיש בכל גאווה ממד של שקר, כי גאווה היא שקר במהותה (כפי שמרחיב המסילת ישרים בביאור מידת הגאווה).

מעבר לכך, מדוע אתה מרגיש פספוס בכך שלא ראיתי וחווית בנות אחרות? ההפך הוא הנכון, אתה תזכה לחיות בקדושה וטהרה עם אחת ויחידה. אפילו שלצערנו בת הזוג שלך, נוצלה בידי אנשים (כפי שתיארת), ועברה תקופה בחיים פחות נעימה.

אם אתה בחור ירא שמים, ישר והגון, זה לא צריך להפריע לך שאתה לא נכשלת בתחום הזה, אלא ההפך לשמוח שיש לך בחורה אחת, ואיתה בעז"ה אתה תתחתן ותקים בית בישראל.

והיא מצדה, אם היא עשתה תשובה שלימה וטובה. היא בטוח תשמח בך ותאהב אותך אהבה גדולה.

מאחל לך שתשתחרר מהסיבוכים העצמיים שאתה מתאר. תתפלל לה' שיגאל אותך מכך. ותהיה שמח בחלקך. ובעז"ה תקים בית נאמן בישראל.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות