שאל את הרב

התייעצות לגבי בחור

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/01/20 23:15 יט בטבת התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

ותודה מראש על המענה.

שלחתי לך שאלה לפני כשבועיים בקשר לבחור. אני מרגישה מאוד מתוסכלת. יצאנו לשלושה דייטים ממש טובים. בהתחלה הוא הראה המון התלהבות, נורא רצה להפגש, היה נורא נעים, אבל כשלא נפגשנו הוא כמעט ולא שלח הודעות ולא התקשר. ממש הרגיש כאילו נעלם. כששאלתי אותו אחרי יומיים שבקושי התכתבנו אם הוא כבר לא מעוניין , הוא ממש ביטל את מה שחשבתי ואמר שהוא פשוט היה עסוק ובא לאיזור שלי כמעט רק בשביל שנוכל להפגש.

אני מבינה כמובן שבן אדם יכול להיות עסוק, שנינו סטודנטים לקראת תקופת מבחנים. אבל ממש אחרי הפגישה ששנינו החלטנו ששומרים נגיעה לגמרי כדי להכיר יותר טוב קודם כל (כי זה שמצאנו חן אחד בעיני השנייה זה ברור לעין, לפי דבריו גם) הוא רשם לי שהוא לא כתב לי לפני כי אנחנו באמת לא מכירים אז לא ידע מה להגיד, וגם שאין לו זמן כי הוא בפער בלימודים.

אני מרגישה פיספוס ותסכול. עד שיש מישהו שבאמת מצא חן בעיני הוא פשוט חומק. וזה שנפלתי בשמירת נגיעה רק מעצים את התחושה של הפספוס והחרטה..

איך יכול להיות שבן אדם מראה התלהבות ופשוט נעלם לפני שהוא מכיר אותי וניסה? האם יש לי מה לעשות בנידון? או פשוט לוותר?

תודה רבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

לגבי זה שהוא לא התייחס כמעט בימים שלא נפגשתם - את ממש לא צריכה להילחץ מזה. אנשים הם מאוד שונים זה מזה, ובמיוחד גברים ונשים, וכל אחד מגיב אחרת בסיטואציות שונות. זה חל מהסוד ומהיסוד של חיי נישואין - ללמוד ולהכיר בזה שיש אישיות אחרת, עם רגשות שונים ותגובות והתנהגויות שונות. מה שהכי הכי חשוב לרכוש, זה מבט של לימוד זכות ועין טובה, שלא שופט, ובטח שלא מחליט מה קרה, אלא מתאמץ לברר ולהבין לעומק את העולם של הצד השני, לא על פי מה שנכון ומתאים לי, אלא להעמיק באמת מה הוא ומה נכון ומתאים עבורו.

לגבי ההכרעה שלו - אני חושב שכדאי לחכות קצת, ואז ליזום שוב שיחה שבה כל אחד ישתף איך הוא מרגיש ביחס לעניין ותלבנו את זה יחד.

אם לאחר מכן הוא יתעקש שהוא לא רוצה להמשיך, אני מציע להרפות ולהמשיך הלאה, למרות שברור שזה לא קל.

לגבי הנפילה - בבקשה אל תלקי את עצמך יתר על המידה. זו אכן עבירה לא קלה, אבל אל תתני לזה לקבור אותך. להצטער ולהתחרט - בהחלט כן. ובעקבות זה להוסיף טהרה וקדושה והתקדמות. אבל הלקאה עצמית ודיכאון - חס וחלילה.

בע"ה במהרה תמצאי את זיווגך המתאים והנכון עבורך.

כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות