שאל את הרב

התחזקות האמונה ומצוות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 17/05/20 12:49 כג באייר התשפ

שאלה

היי כבוד הרב,חשוב לי להגיד תודה ענקית וסליחה על האורך של ההודעה אני חייבת תשובות לשאלות והתייעצות בקשר להתחזקות זה מאוד ארוך וגם מסובך אני רושמת,אז זה בסדר לגמרי שלא יענו מהר כי ברוך ה׳ יש לנו מה לעשות שניהיה בריאים..

אני אספר על עצמי אני בת 16 וחצי עכשיו בעניין ההתחזקות , אני מאמינה שאני קיבלתי את המתנה הכי מדהימה והיא אמונה , עברתי ירידה לצורך עלייה, שנה לא יצאתי מהבית , חרדות , פחדים והכל בשלבים לאט לאט אני מאוד מאמינה ומאוד אוהבת את הקדוש ברוך הוא ומאמינה שהכל לטובתי. אני מבית מסורתי מדליקים נירות שבת, אורוחות חג, צמים בכיפור, לא מדליקים אש בשבת.. ואני רציתי להסביר ולשאול שאלות בקשר להתחזקות שלי. אני מתפללת אליו ורוצה מאוד להתחיל לקרוא בכל בוקר שחרית רציתי לשאול : למה קוראים אותה? מה היא תורמת ? מה היא מסמלת ?

גם בקשר העיניין של הלבוש.. אני חיכיתי זמן בשביל להתפלל בשביל לקנות בגדים צנועים ומדדתי אותם וממש אהבתי זה הרגיש לי כלכך יפה אבל יפה בקטע של קסם ללכת צנוע, אז חשבתי עם עצמי שבתפילות אני מתלבשת צנוע כי לעמוד מול מלך חייב צניעות , אבל ממש יש לי רצון להתלבש צנוע בימי שבת שאני בעזרת ה׳ שאשמור לגמרי את השבת , אני שמרתי כמה שבתות , ועכשיו אני מרגישה מתי שיש לי רצון אמיתי אני שומרת ,נגיד בשבת הזאתי שהייתה לא ידעתי אם החלטתי לשמור פשוט זרמתי אני מאמינה שככה זה עד שההתחזקות והרצון באמת יהיו כי שהאמונה ככה מתחזקת אצלי אני תמיד מתעניינת וקוראת וקוראת ומבינה ובהתחלה זה קצת פחד עד שמגיע אהבה מבפנים לשם יתבך ....אז חשבתי בקשר ללבוש הצנוע שהוא יהיה בימי שבת תמיד בלי נדר, וגם ביום יום לבוש צנוע מתי שיש רצון.. אבל לא לוותר על הלבוש הרגיל זה משנה משהו בכלל? זה עדיין רע? אני שאלתי את כל זה אם זה משהו שתורם בכלל משהו במצווה של לבוש צנוע? או שזה נראה ההפך הגמור מכבוד?

אני מרגישה מבפנים שאני רוצה לחזור בתשובה , ככה הסתכלתי במראה אהבתי אהבתי וחייכתי שאני כמו משהי חדשה עם כל מה שעברתי והקושי ויש לי אור של אמונה והיה לי רצון לחזור בתשובה ולרצות את הקב״ה אבל מהזה תשובה בכלל?

זה לעשות את כל המצוות, לברך לפני אוכל? אני לא יודעת מהזה אומר.. אני פשוט רוצה להסביר את הקו מחשבה שלי שאין לי מושג אם הוא טוב .. שזה לא מתוך זלזול חלילה. להתפלל לקדוש ברוך הוא , נטילת יידים לפני קראת שחרית ולקרוא, תפילה תודה, לשמור את שבת הקודש -לקרוא ספר התחזקות אפילו לקרוא ספר דברים יודעת שזה מצויין.. להתלבש צנוע ביום שבת ולהתלבש צנוע מתי שמרגישה שאני רוצה אבל בימי חול להתלבש מכנסיים ולבוש רגיל .. בימי שישי ללכת לבית כנסת עם אמא ולהתפלל... אפילו קידוש שבת וקידוש שחרית התחלנו לעשות.. ותמיד לאהוב את הקב״ה ולהודות ולהאמין שהוא שומר השגחה פרטית.

הקו מחשבה הזה הוא לא טוב? אלה מצוות גדולות? מוערכות? האם כל מצווה היא מוערכת? זאת שאלה הכי גדולה שלי.. יש לנו כלכך הרבה מצוות אז כל מצווה שאנחנו עושים היא מוערכת ובעל סיבה? הקו מחשבה הזה שאמרתי זה משהו טוב? מה אני נחשבת בכלל? הרי חילוניה אני לא..

שהקב״ה רואה אותי מתחזקת ומאמינה בו ככה הוא יהיה מרוצה? גם אם אני לא אחזור בתשובה שלמה.. הוא יכעס עליי? ששוב אני לא יודעת מהזה אומר רק יודעת שיש מלא ברכות גם באוכל והכל.. אני פשוטה.. ורוצה לדעת אם הרצון שלי לאהבת ה׳ היא רצון טוב או שהקו מחשבה שלי שגוי.

ורציתי לשאול שאלה אני רואה מלא כתבות על האמונה של תשובות לשאלות על האמונה ורואה סרטוני לימוד תורה באינסטגרם וקוראת גם ספר שיש בו דברים מהתורה זה נקרה לימוד תורה כל זה? זאת נחשבת המצווה לימוד תורה? תודה רבה לך! וסליחה על האורך של ההודעה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום

דבר ראשון, אין שום צורך להתנצל. הכל בסדר גמור.

'תשובה' - זה אומר להיות בתהליך של התקדמות, תהליך של עליה, תהליך שבו אדם שב וחוזר אל עצמו, כלומר מתקדם יותר לכיוון של נאמנות לנשמה שלו, כלומר, לתורה ולרצון ה'.

ממילא, זה דבר שהוא נכון לכל אדם בכל זמן. לא משנה אם קוראים לו חילוני, דתי או חרדי. כולם צריכים להתקדם ולעלות עוד ועוד.

ממילא, בוודאי שה' מאוד מאוד שמח בכל מה שהתקדמת עד היום. את בת יקרה ביותר בעיניו. זה דבר גדול ועצום.

את צריכה לשמוח מאוד בכל דבר הכי קטן שהתקדמת בו, ובאמת שום דבר הוא לא קטן. כל התקדמות, כל תוספת היא גדולה ונפלאה.

למשל - כשאדם מתחיל לומר ברכת המזון אחרי סעודה, זה דבר נפלא ואדיר. הוא מכיר טובה לבורא עולם על כל השפע שקיבל ומודה לו. בעזרת ה' בהמשך הוא יתקדם עוד, ילמד ויקיים עוד דברים.

אותו דבר לגבי צניעות - להתלבש בצניעות בשבת זו מעלה עצומה והתקדמות חשובה. מתוך כך, בהמשך תזכי לפי הקצב המתאים לך שזה יופיע בעוד ועוד זמנים ומצבים.

לגבי מה ששאלת על לימוד תורה - גם לימוד תורה דרך האינטרנט והרשתות זה בוודאי לימוד תורה. תרבי בזה ותתקדמי עוד ועוד.

תמשיכי לעלות עוד ועוד, ואל תתני לשום דבר, מבחוץ ומבפנים להחליש אותך.

בהצלחה רבה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות