שאל את הרב

התחזקות באמונה לאחר הרצח של אורי אנסבכר

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/03/19 11:19 יא באדר ב'

שאלה

שלום, באופן אישי לקחתי די קשה את הרצח והתקיפה של אורי אנסבכר הי"ד. לא הצלחתי להבין את הקיצוניות של הרוע והאכזריות עם התום והטוב שלה. מוצאת את עצמי במחשבות על חשבונות שמים, מה ה' מנסה להגיד לנו, איך אפשר להימנע ממקרים כאלה ומאיפה הכוחות להמשיך, להיות בעשייה, להביא ילדים לעולם שיש בו מקרים כאלה ועדיין להיות בביטחון, באמונה ובשמחת חיים. מעולם לא עלו בי מחשבות כאלה בפיגועים קודמים שהיו.

אשמח לתשובה. תודה רבה

תשובה

שלום יקרה,

מחילה על העיכוב הרב בשליחת התשובה.

אינני רב אבל בכל זאת אנסה לעסוק בעניינים שהעלית.

הרצח של אורי תפס אותנו בנקודה כואבת, כמו שציינת הרוע נפגש עם הטוב והתום בצורה חזקה כל כך. אני חושבת שלצערנו עוברים עלינו אירועים קשים כך שלכל אחד אירוע אחר נוגע בו בנקודה הכואבת לו. אחד נגעה בו התאונה הקשה של המשפחה מפסגות, באחד נגעה התאונה של הדס תפוחי ושתי הצעירות האחרות, באחד הפיגוע ממרכז לא יוצא לו מראש ואני בטוחה שאין אדם שלא הולך עם אירוע קשה שמלווה אותו אפילו ביום יום.

השאלה היא כמו שכתבת היא איך אנחנו מתמודדים עם הכאב הזה? האם אנחנו שוקעים בו ולא ממשיכים הלאה בגללו או שאנחנו מתרוממים ממנו, צומחים מתוכו וממשיכים הלאה, דווקא מתוך הכאב.

כמו שבטח את יודעת אנחנו לא יכולים בימינו להבין חשבונות שמיים כי אין לנו נבואה ורוח הקודש. על כן לא יעזור לנו לשאול למה מלשון מדוע ולחפש את הסיבה אלא נוכל לשאול למה מלשון לשם מה ולחפש את התכלית. אומנם אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות את התכלית של אירועי חיינו אבל אנחנו יכולים לחשוב מה האירוע בא ללמד אותי, מה הוא בא לשפר בי ולזכך בי.

ברשותך, אני מעתיקה לפה קישור למאמר שעוסק בדיוק בעניין הזה ומדייק את העניין הזה טוב:

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/396398

ואיני יכולה שלא להיעזר במילותיה של מרים פרץ להעלאת המהלך לקומה גבוהה יותר:

"ניקח את המילה משבר. אישה שכורעת על המשבר היא אישה שעומדת ללדת. מתוך הכאב הגדול, מתוך הייסורים הקשים, היא יודעת שיהיה אור, שיהיה טוב. משם ייוולד תינוק. צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא לא מביא לנו משברים כדי לפרק או לשבור אותנו. רגעי המשבר עושים אותנו טובים יותר. יוסף משביר לאחיו, נותן להם כוחות להתמודדות. מכל רגעי המשבר אפשר להתעצב, להיבנות."

שאלת איך ממשיכים להביא חיים לעולם שיש בו רע. אני חושבת שדווקא מתוך ההסתכלות על הרוע הזה, אנחנו מחויבים להוסיף טוב ואור בעולם. אם יש אנשים שרוצים להחשיך את העולם אנחנו נביא ילדים שיהיו לאנשים שמאירים את העולם. אם תשימי לב יש המון ילדים שנקראו על שם אנשים שנפלו. דווקא הילד הנוסף הזה בעולם יוסיף או על זה שנחשך ונגדע. יש בכך מעט נחמה לעולם ולנו.

מקווה שהוספתי נקודות למחשבה שיסייעו בהתמודדות שכולנו עוברים בימים אלה.

מוזמנת להגיב או לשאול עוד במייל שלי או באתר.

מי ייתן שנוסיף אור וטוב בעולם.

כל טוב,

רינת rinathaber@gmail.com.

כתבות נוספות