שאל את הרב

הריון וזוגיות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 20/11/19 20:18 כב בחשון התשפ

שאלה

ערב טוב כבוד הרב,

אני נמצאת בסיטואציה לא פשוטה, אני חייה עם בן זוגי במשך שנה וחצי.

לפני כשלושה חודשים התארסנו ולאחר כחודש התבשרנו על הריון, מאז התהפך עולמי.

בן הזוג שלי מעקש על לבצע הפלה ובמידה ולא אעשה לא הזוגיות שלנו תיגמר, אני מרגישה שזה הדבר הלא נכון לעשות ויודעת כי על פי ההלכה אין לבצע הפלה אך יודעת שברגע שלא אעשה את זה אאבד אותו והוא לא יהיה מוכן להישאר איתי בקשר.

אני מאוד מפחדת לגדל את הילדה לבד ללא אבא שלה.

מה הדבר הנכון לעשות? האם לבצע הפלה ולהמשיך עם הזוגיות או לוותר על הזוגיות ולהמשיך בהריון?

אודה לקבלת מענה.

תודה וערב טוב.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

תחילה אברכך בברכת מזל טוב להריון הראשון שלך. אולם אני יודע ומבין ששמחתך מעולה בעצב על פי מה שאת כותבת במכתבך. עצתי היא אם יש אדם שחברך מקבל את דעתו או שתפנו לייעוץ זוגי בנושא שהעלת הרי זה דבר חשוב ביותר, לפעמים אנשים חיצוניים יכולים להועיל יותר. כמו כן ההרגשה שלך שיש כאן ילד (עובר) שיש לו חיים ואין לשלוח בו יד, היא מחשבה נכונה הלכתית ומוסרית. אנחנו לא קוצבי חיים לאדם, אנו באים להוסיף חיים ולא לגרע חיים. על כן בודאי שעמדתך מובנת ומוסרית מאד. אמנם אני יכול לתאר לעצמי את הטיעונים של החבר. אבל כאן עומדת בפניך שאלת יסוד שאולי תשפיע על כל מערכת חייכם בעתיד. האם את מסוגלת לחיות אם אדם שלא מוכן להתפשר בנושאים מסוימים. לידיעתך בכל חיי נישואין יש משברים ומחלוקות, וזוגות מגיעים בדרך כלל לעמק השווה, בדרך כלל בעצמם ולפעמים בעזרת אחרים. אבל עמדה שרק החלטתי היא קובעת, היא מעלה שאלה גדולה מאד על היחס של הזוגיות.

למרות כל הקושי שאת עומדת בפניו, כדאי לפתור את הנושא בדרך של דיבור או עם ייעוץ חיצוני, ואם אין רצון להגיע לפשרות והסכמות יש לבחון את המערכת שאת נכנסת אליה לשנים רבות, האם יש באפשרותך לחיות חיים שכופים עליך.

לגבי השאלה של גידול ילד/ה בלא אב, גם זו שאלה מסובכת וקשה, וכדאי לשמוע אנשים שחווים מציאות כזו (יש סיבות רבות לחד הוריות), ובייחוד מי שמתעסק בשאלה זו היא אגודת אפרת רחוב העילוי 10, ת"ד 34204, ירושלים 9134101, טל. 072-3902123, פקס. 03-6844848, אימייל: efrat@efrat.org.il

ברור שדברי הם קו כללי בלבד, מכיוון שבשאלות אלו יש עוד נושאים נוספים, האם המשפחה שלך יכולה לעזור, האם יש לך כח לאתגרים בחיים, ועוד שאלות שאינני יכול לדון עליהם במכתב אלקטרוני.

אני שב ומברך אותך בברכה שהילדה תביא לך הרבה שמחה ואור

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

כתבות נוספות