שאל את הרב

הרחקתי יהודי מ-ה'

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/06/20 09:11 כה בסיון התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

לפני שנה פגשתי מישהו בגיל שלי שהיה בהליך התחזקות והתחיל להניח תפילין. עשיתי משהו מאוד טיפשי שאני מאוד מצטער עליו, ושאלתי אותו משהו מגעיל שמה הקטע שהוא מניח תפילין ולא שומר שבת. אחרי שנה נזכרתי בזה וגם גיליתי שהוא חזר להיות חילוני. אני ממש מפחד שאולי בגלל מה שאמרתי לו הרחקתי אותו מ-ה' והיה לי חלק בכך שהוא חזר להיות חילוני.

אני מרגיש רע עם עצמי.

איך עושים תשובה לדבר הזה?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

זו באמת שאלה רגישה מאוד ועדינה מאוד.

יש לשאלה זו שני רבדים:

הרובד האחד הוא מה שמטריד אותך ובצדק - החובה שלא להרחיק יהודים מעבודת ה׳, וחומרת הדבר. בוודאי שמוטל עלינו שלא לעשות כך, ואם חס ושלום הדבר נעשה על ידינו הוא צריך תיקון גדול.

הרובד השני הוא האמנם ברור שזה מה שהתחולל כאן, ושזו טעות שלך. שכן, לעתים שאלות מעין אלו עשויות דווקא להביא את האדם להתלבטות פנימית ולהתקדמות. על כן, לא תמיד ניתן לדעת מה נכון ומה לא. הדבר כמובן גם תלוי מאוד בכוונה שלך - האם היא הייתה פוגענית, האם היא הייתה דווקא הפוכה, או כל דבר אחר.

מה אני מציע לעשות ?

אני מציע להפנות את תשומת הלב שלך לתיקון. לאמור: במקום להתעסק במקרה הקודם קבל על עצמך את מה שאתה חושב שיכול לעזור כדי לקרב אנשים. בין אם זה הכשרונות שלך, בין אם זה בסיוע במשאבים לדרכים שבאמת מקרבות לתורה ויהדות וכדו׳. זו הדרך הנכונה ביותר לתיקון ולהתייחסות למקרים שהיו בעבר.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות