שאל את הרב

הרואה כלב בחלומו

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/06/20 05:32 ח בתמוז התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב, התעוררתי מחלום ב07:40 בבוקר, שלפי הקבלה אם אינני טועה מדובר בדרך כלל בחלום אמיתי או חלום שמסמל משהו...

בכל אופן בחלומי הלכתי לכיוון איזה גשר (הגשר המורכב מ4 יתדות, 2 בכל צד) שמחבר בין מקום למקום ומתחתיו מים זורמים, מאין נחל כזה.

ושם באחת יתדות הגשר נמצא כלב קטן שזנבו ממש ננעץ באחד היתדות. הכלב לא הפסיק לצרוח (בכי של כלב). רצתי במהירות לשם והוצאתי את העמוד מהאדמה כאילו היה קיסם וכוחי היה כמו שמשון הגיבור. לאחר שהכלב שוחרר הוא הלך לדרכו, אבל מרוב הצער שלו והבכי הנורא, קמתי עם דמעות וישר הבטתי בשעון לראות את השעה של החלום... 07:40.

אמרתי חלומות שווא ידברו וחזרתי לישון. האם ישנה משמעות לחלום הזה?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אינני בקיא בפתרון חלומות.

בגמרא מופיע עצה לכל מי שמוטרד מהחלום שלו.

לבוא לבית כנסת לברכת כהנים. בזמן הברכה יש לומר את התפילה הבאה:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלְּךָ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ; חֲלוֹם חָלַֽמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵֽעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶֽיךָ, יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלָי; אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹת שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק; וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּֽהוּ מֶֽלֶךְ יְהוּדָה מֵחׇלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּֽנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַֽכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפֹךְ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵֽנִי וּתְחׇנֵּֽנִי וְתִרְצֵֽנִי. אָמֵן.

כתבות נוספות