שאל את הרב

הקפדה על תקנון חיבור מאמרים תורניים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/05/20 08:22 כ באייר התשפ

שאלה

לכבוד הרב שלום וברכה!

בשבועות האחרונים אני עוסק בכתיבת קונטרס ארוך על ב"ק. כעת ראיתי שיש באתר כיכר השבת תחרות של מאמרים תורניים. https://www.kikar.co.il/359200.html זה הקישור כדי שהרב יוכל לראות את התקנון. הם ביקשו לשלוח דברים קצרים. (3000 מילים) ושלחתי להם חלק מסוים מהקונטרס שאותו ספציפית סיימתי, אך אני עדיין עובד על המשך המאמר (כ-42 דפים לבינתיים)רק אח"כ שמתי לב שהם כותבים לא לשלוח חבורות ישנות ואני מצטט: "האם אפשר לשלוח 'חבורה' ישנה?

לא. כאמור, הרעיון הוא לחזק בימים אלו דווקא את ה'רתחא דאורייתא' ואת הלימוד המעמיק והיסודי תוך העלאת הדברים ע"ג הכתב. שליחת חבורה ישנה חוטאת לכל מטרת המיזם ושארית ישראל לא יעשו עוולה. אנו סומכים על בחורי הישיבות עמלי התורה שיחי' שיצליחו לחדש ולפרות בתורה ביתר שאת דווקא בימים אלו בבחינת "תורה שלמדתי באף"."

האם מה ששלחתי נחשב ישן כי כבר סיימתי לכותב את הדברים לפני כן או שבגלל שאני עדיין באמצע לעבוד על כל המאמר ואני עדיין עסוק בנושא (זה מהלך אחד ארוך מאוד ולא נושאים שונים) זה בסדר?

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על השאלה המדייקת.

על פניו, נראה כי המטרה היא לעודד 'שטיינגען', וזו הסיבה האוסרת לשלוח חבורה ישנה, ועוד נושאים שונים בתקנון.

האם מה שאתה עוסק בו מייצר את מה שתקנון מבקש לחולל ? נראה שכן, שהלוא אתה ממשיך לעבוד על הקונטרס הזה, שהוא מחובר למאמר ששלחת.

אולם, בשל העובדה שאפשר שזה לא כך, הדבר הנכון ביותר לעשות במצבים אלה הוא לשלוח להם בדיוק את הסיפור: לומר שאתה עוסק וממשיך לעסוק בימים אלה בחיבור דבר חשוב על בבא קמא, ואתה שולח להם חלק ממנו, שכבר כתוב, כחבורה העומדת בפני עצמה, ואז אתה נקי מה' ומישראל.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות