שאל את הרב

הסרת שיער בלייזר בספירת העומר לאשכנזים

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 19/05/19 18:00 יד באייר התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

האם מותר לאשכנזים במהלך ספירת העומר להוריד שיער באמצעות טיפול בלייזר?

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שואל נכבד

איסור התספורת בימי ספירת העומר נוהג בכל העדות אלא שיש הנוהגים מפסח ועד יום ל"ד בעומר זהו המנהג הרווח אצל הספרדים ומנהג האשכנזים עד יום ל"ג בעומר עצמו כמבואר בשולחן ערוך תצ"ג ויש אשכנזים הנוהגים להתחיל מראש חודש אייר עד סוף הספירה ומנהג המקובלים מערב פסח עד ערב שבועות.

אם הבנתי נכון השואל מתכוין להסרת שיער שהיא ענין רפואי למשל אדם שיש לו ריבוי שער בגב או בבית השחי והוא סובל מהזעה קשה ומן הסתם התייעץ עם רב לגבי הדבר כי בעקרון הסרת שיער שנשים עושות אסורה על הגברים מדין לא ילבש.

והיות ושם הורדת השיער אינה ענין של אבלות רבים על תלמידי רבי עקיבא

אין זו תספורת הראש או סידור הזקן ויש בזה צורך רפואי נראה שהדבר יהיה מותר.

אולי למי שנוהג כמנהג הקבלה יש ענין שלא לגעת כלל בשיער בגוף.

ואם כבודו שואל על הורדת שיער בלייזר מהפנים בררתי את הדבר עם רופא שעוסק בכך ברור הדבר שזהו אסור בכלל לגברים היות ומדובר בגילוח שורשי על ידי לייזר וזה לא פחות מגילוח בתער.

ואם אתה מדבר על שיער הראש בזה ברור שיש איסור הקפת הראש ואיסור הורדת הפיאות ואם המדובר רק בחלק הראש העליון - ויש בזה הרבה פרט הלכה כמבואר בשולחן ערוך יורה דעה סימן קפ"א ובנושאי הכלים - כי אז תצטרך להמתין עד אחר ל"ג בעומר אך דומני שלא עושים הורדת שיער ראש בלייזר.

השאלה היא כללית ולא ברורה השתדלתי להתייחס לענין בכללות אם תאמר לי בדיוק במה מדובר ויהא צורך להוסיף פרטים אוסיף תודרבה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות