שאל את הרב

הלכות שבת: בורר וחולה שאין בו סכנה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 13/06/18 00:13 ל בסיון התשעח

שאלה

שלום וברכה,

א. האם כל מיני אוכל שנמצאים בצלחת, מוגדרים כתערובת ושייך דיני בורר? או שאע"פ שהם בצלחת, אמנם אם הם לא מעורבים אחד עם השני אלא רק מונחים אחד ליד השני לא שייך דין בורר? לדוגמא: עוף ואורז שמונחים באותה צלחת \ בוטנים ואגוזים המונחים באותה צלחת אחד ליד השני - האם שייך בורר? במידה וכמו הדרך השניה, האם יכולים לגעת אחד בשני? ובאיזה מרחק צריכים להיות אחד מהשני?

ב. חולה שאין בו סכנה - לדעת הרשב"א - מותר לבצע כל איסורי חכמים עבורו (וביום טוב נוהגים לכתחילה כמו הרשב"א ולא כמו הר"ן). לפי זה, האם מותר ביום טוב לכבות נורה\ להדליק נורת לד (שאיסורים אלו מדרבנן) במידה והאור מפריע לו, לכתחילה?

תודה מראש

אלדד

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

כאשר כל אחד נמצא בצד שלו המיוחד אין בכך בורר אפילו אם נוגעים זה בזה, אבל אם הם מונחים בערימה כגון ספריה, ארון בגדים אפילו שכל אחד ניכר אבל לא נמצאים במקום מיוחד לו א"כ יש בכך ברירה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות