שאל את הרב

החזרת מוצר שלא שולם

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 27/11/19 15:41 כט בחשון התשפ

שאלה

שלום,

הייתי בסופר והמוכרת לא הוסיפה מוצר מסוים רק כשיצאתי גיליתי שהיא טעתה לטובתי מה שלא קורה הרבה בחיים האם צריך לחזור ולשלם?

תשובה

שלום רב.

ברוך השם שגילית שלקחת מוצר שקנית ולא שילמת עליו ויש בידך לקיים מצוות השבה.

אינני חושב שהקופאיות טועות בכוונה נגד הלקוח בדרך כלל ובמקרים חריגים הם טועות לטובת הלקוח.

כי הטעויות נגרמות בגלל עומס ושעות עבודה רבות והרבה פעמים הקוד של המוצר לא נקלט והן מנסות כמה פעמים ואולי לכן מוצר נרשם פעמיים.

זו הסיבה אגב שכדאי מאוד לבדוק את החשבונית ולוודא שלא נעשו טעויות.

לעומת הקופאיות אני כן סבור שחלק ממנהלי החנויות עושים דברים

מכוונים כדי למשוך קונים למוצרים מסויימים.

למשל במוצר שהם משווקים מהרשת שלהם הם ישימו תוית של מחיר ופעמים שבמוצר אחר לא ישימו.

או יבליטו את המוצר שלהם בכוונה.

ופעמים שהם מוכרים מוצר בהנחה על פי רשימת הקוד ובאותו המקום הם שמים מוצרים דומים שאינם ברי ההנחה .חלילה איני חושד בהם בגניבה אבל הם בהחלט עושים הרבה דברים כדי שאדם יקנה מוצרים מסויימים.

אגב הרבה פעמים משום מה דווקא על מוצרים יקרים מאוד אין בכלל מחירים לעומת מוצרים מוזלים שבהם המחיר מובלט.

יש עוד דבר לפעמים יש הנחה גדולה על מוצר והמחיר המוזל מובלט ורק למטה באותיות קטנות ממש יש סעיף הערה מתי יש את ההנחה.

לכן תמיד החכם הקונה תהיינה עיניו בראשו.

מכל מקום מוצר זה שלקחת נטילתו היתה בהיתר והעברתו בקופה כדרכו ואף על פי כן הוא אינו שלך.

אין כאן השבת גזילה ולא גניבה כי לא גזלת ולא גנבת אבל בהחלט יש כאן מצות השבת אבידה

שהיא מצוה יקרה מאוד ואשרייך שזכית בה.

כתבות נוספות